Luni, 08 Decembrie 2025
RO EN

AUTODESK: Convergenta – urmatoarea provocare a transformarii digitale

O cercetare recenta, realizata de Altimeter si Autodesk, arata ca firmele mature din punct de vedere digital se pregatesc pentru urmatorul val de perturbari, cunoscut sub numele de convergenta. Practici inovatoare, cum ar fi comunicatiile virtuale, angajamentul digital personalizat, modelarea imersiva, realizarea rapida de prototipuri si colaborarea eficienta sunt folosite intensiv in prezent, din cauza unei nevoi accelerate provocate de pandemia Covid-19. Studiul, care a adunat raspunsuri din partea a 749 de companii relevante din SUA, Marea Britanie, Germania, Franta, Japonia si China active in Arhitectura, inginerie si constructii (AEC), design si fabricare (D&M), respectiv media si divertisment (M&E), a conturat ideea ca perturbarile cauzate de pandemie au creat doua clase de companii. Prima, situata la un nivel scazut de maturitate digitala, s-a straduit sa implementeze aceste practici inovatoare si este inca in proces de recuperare, iar cea de-a doua, pozitionata la cote mai inalte de maturitate digitala, a implementat deja cele mai recente inovatii, care au asigurat progresul accelerat. Acest din urma grup este pregatit pentru convergenta, care reprezinta, prin definitie, o combinatie de tehnologii, procese si date separate, pentru a crea noi tipuri de produse, servicii si experiente, ce remodeleaza procesele si structurile industriale. Cercetarea Autodesk a mai aratat ca 58% dintre respondenti fie s-au gandit la convergenta, fie au recunoscut ca este aceasta constituie una dintre cele mai critice parti ale afacerii proprii. O concluzie-cheie este aceea ca maturitatea digitala este un element care prezice cu o mare precizie cat de mult o companie va fi afectata de convergenta. Pentru a determina cat de matura este o firma din punct de vedere digital, respondentilor li s-a cerut sa selecteze singuri una dintre urmatoarele etape pentru a-si defini afacerea:
 
Etapa 0: „Transformarea digitala nu este o prioritate pentru noi si nici nu ne asteptam sa devina una pe termen scurt”.
Etapa 1: „Tocmai am inceput sa construim un model pentru transformarea digitala”.
Etapa 2: „Incepem sa intelegem solicitarile clientilor, imbunatatim abilitatile digitale, cartografiem procesele si intrevedem demararea procesului de transformare.”
Etapa 3: „Am inceput sa ne digitalizam operatiunile la scara, dar modernizarea platformelor si proceselor are loc la nivel departamental”.
Etapa 4: „Am digitizat operatiunile si acum ne concentram pe integrarea lor, astfel incat datele sa poata fi utilizate strategic la nivelul intregii organizatii”.
Etapa 5: „Am pus o baza digitala puternica si acum ne concentram pe valorificarea datelor si a inteligentei artificiale pentru a optimiza procesele, produsele, serviciile si experientele clientilor.” 
Peste 59% dintre companiile cu cea mai mare maturitate digitala (aflate in etapa a 5-a) au declarat ca procesul de convergenta a fost unul extrem de critic. Pe masura ce nivelurile de maturitate scad, la fel se atenueaza si perceptia convergentei ca tendinta perturbatoare. Acest lucru poate fi explicat prin aceea ca firmele care sunt mai putin mature din punct de vedere digital sunt concentrate pe recuperarea timpului pierdut incercand  sa implementeze practici si inovatii care sunt reperele transformarii digitale. Aceasta nu inseamna insa ca societatile respective ar trebui sa astepte pana cand ajung la etapele ulterioare de maturitate digitala pentru a se gandi si a se pregati pentru convergenta. De fapt, pentru a ajunge la etapa a 5-a si pentru a culege roadele convergentei, fundatia trebuie construita cat mai devreme posibil. Pentru informatii suplimentare, click aici
 

Din aceeasi categorie

02 Dec 06:00 | NEMETSCHEK inoveaza si continua cresterea puternica /profitabila din 2025
01 Dec 06:00 | TRIMBLE: Strategia „Connect & Scale”, axata pe solutii digitale integrate in constructii
24 Noi 06:49 | LEVIATAN: Digitalizarea si AI-ul rescriu impreuna regulile industriei de constructii
21 Noi 06:44 | WIZROM: Digitalizarea in constructii, de la avantaj competitiv la pilon strategic
19 Noi 06:00 | MICROSOFT: Platformele Cloud si AI stimuleaza cresterea accelerata a vanzarilor
17 Noi 06:20 | GRAITEC Romania estimeaza o crestere solida a vanzarilor de software in 2025
13 Noi 06:27 | Digitalizarea in constructii - De la lipsa de control la management in timp real
12 Noi 06:00 | SAP anunta vânzări în urcare cu 22% și profit majorat cu 14% în trimestrul al treilea
11 Noi 11:49 | HumAInity: Romania are o crestere de 20% in digitalizarea administratiei, in 2025
07 Noi 10:50 | Centrele de servicii partajate, solutia pentru o administratie publica mai eficienta
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA