Marți, 25 Februarie 2025
RO EN

AUTODESK: Convergenta – urmatoarea provocare a transformarii digitale

O cercetare recenta, realizata de Altimeter si Autodesk, arata ca firmele mature din punct de vedere digital se pregatesc pentru urmatorul val de perturbari, cunoscut sub numele de convergenta. Practici inovatoare, cum ar fi comunicatiile virtuale, angajamentul digital personalizat, modelarea imersiva, realizarea rapida de prototipuri si colaborarea eficienta sunt folosite intensiv in prezent, din cauza unei nevoi accelerate provocate de pandemia Covid-19. Studiul, care a adunat raspunsuri din partea a 749 de companii relevante din SUA, Marea Britanie, Germania, Franta, Japonia si China active in Arhitectura, inginerie si constructii (AEC), design si fabricare (D&M), respectiv media si divertisment (M&E), a conturat ideea ca perturbarile cauzate de pandemie au creat doua clase de companii. Prima, situata la un nivel scazut de maturitate digitala, s-a straduit sa implementeze aceste practici inovatoare si este inca in proces de recuperare, iar cea de-a doua, pozitionata la cote mai inalte de maturitate digitala, a implementat deja cele mai recente inovatii, care au asigurat progresul accelerat. Acest din urma grup este pregatit pentru convergenta, care reprezinta, prin definitie, o combinatie de tehnologii, procese si date separate, pentru a crea noi tipuri de produse, servicii si experiente, ce remodeleaza procesele si structurile industriale. Cercetarea Autodesk a mai aratat ca 58% dintre respondenti fie s-au gandit la convergenta, fie au recunoscut ca este aceasta constituie una dintre cele mai critice parti ale afacerii proprii. O concluzie-cheie este aceea ca maturitatea digitala este un element care prezice cu o mare precizie cat de mult o companie va fi afectata de convergenta. Pentru a determina cat de matura este o firma din punct de vedere digital, respondentilor li s-a cerut sa selecteze singuri una dintre urmatoarele etape pentru a-si defini afacerea:
 
Etapa 0: „Transformarea digitala nu este o prioritate pentru noi si nici nu ne asteptam sa devina una pe termen scurt”.
Etapa 1: „Tocmai am inceput sa construim un model pentru transformarea digitala”.
Etapa 2: „Incepem sa intelegem solicitarile clientilor, imbunatatim abilitatile digitale, cartografiem procesele si intrevedem demararea procesului de transformare.”
Etapa 3: „Am inceput sa ne digitalizam operatiunile la scara, dar modernizarea platformelor si proceselor are loc la nivel departamental”.
Etapa 4: „Am digitizat operatiunile si acum ne concentram pe integrarea lor, astfel incat datele sa poata fi utilizate strategic la nivelul intregii organizatii”.
Etapa 5: „Am pus o baza digitala puternica si acum ne concentram pe valorificarea datelor si a inteligentei artificiale pentru a optimiza procesele, produsele, serviciile si experientele clientilor.” 
Peste 59% dintre companiile cu cea mai mare maturitate digitala (aflate in etapa a 5-a) au declarat ca procesul de convergenta a fost unul extrem de critic. Pe masura ce nivelurile de maturitate scad, la fel se atenueaza si perceptia convergentei ca tendinta perturbatoare. Acest lucru poate fi explicat prin aceea ca firmele care sunt mai putin mature din punct de vedere digital sunt concentrate pe recuperarea timpului pierdut incercand  sa implementeze practici si inovatii care sunt reperele transformarii digitale. Aceasta nu inseamna insa ca societatile respective ar trebui sa astepte pana cand ajung la etapele ulterioare de maturitate digitala pentru a se gandi si a se pregati pentru convergenta. De fapt, pentru a ajunge la etapa a 5-a si pentru a culege roadele convergentei, fundatia trebuie construita cat mai devreme posibil. Pentru informatii suplimentare, click aici
 

Din aceeasi categorie

21 Feb 18:15 | CLUSTER TEC: Investitii sustenabile, inovative, digitale si eficiente - INSIDE
20 Feb 11:09 | Romania trebuie sa faca din AI o prioritate strategica pentru securitatea nationala
20 Feb 06:00 | CISCO: Majorare a performantei financiare pentru produsele si serviciile specifice
13 Feb 15:19 | Veolia & Mistral AI: Solutie revolutionara pentru gestionarea interactiva a apei
12 Feb 12:29 | SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
12 Feb 06:00 | SAP anunta o majorare cu 40% a portofoliului de contracte cloud in anul trecut
11 Feb 13:34 | Bitdefender: Hackerii vizeaza companii printr-o inselatorie de recrutare pe LinkedIn
07 Feb 15:46 | FanCourier: E-commerce reprezinta intre 9 si 11% din comertul total al Romaniei
07 Feb 06:00 | MICROSOFT: Afacerile Cloud si AI asigura performanta trimestrului al doilea
05 Feb 11:32 | DEVHD: Crestere cu peste 25% a cifrei de afaceri in 2024 fata de 2023
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA