Sâmbătă, 06 Decembrie 2025
RO EN

ANALIZA: Comenzile online sunt in scadere; probleme cu stocurile si furnizorii

Pe fondul inflatiei ridicate, 75% dintre retailerii online din Romania au ca obiectiv principal de business extinderea gamelor de produse, pentru a raspunde nevoilor consumatorilor, pentru a satisface dorinta pentru diversitate a clientilor si pentru a creste vanzarile, potrivit unei analize realizate de Limitless Agency, una dintre cele mai mari agentii de marketing digital de pe piata locala.
Totodata, pentru a inregistra cresteri in business si pentru a tine pasul cu tendintele din piata, afacerile din industria de ecommerce au in plan si investitii in automatizarea unor procese de business (10%), cresterea cotei de piata (7%) si optimizarea strategiei si a bugetelor de promovare (7%) pana la finalul anului.
“Pe o piata care creste intr-un ritm accelerat, cum este cea de ecommerce, investitiile continue in dezvoltarea propriului magazin online trebuie sa fie preocuparea principala a oricarui antreprenor. Intr-un context in care si concurenta este tot mai stransa, iar consumatorii sunt tot mai exigenti, pe langa diversificarea gamei de produse si implementarea unor automatizari care sa simplifice procesul de lucru, retailerii online investesc tot mai mult in campanii de promovare online, in special Google Shopping Ads, Display Ads, Search Ads, dar si Facebook Ads. La Limitless folosim tehnologii avansate pentru promovarea produselor, cu o rata de conversie ridicata si o crestere rapida a vanzarilor si a profitului clientilor”, declara Daniel Slavenie, CEO & Partner Limitless Agency.
In acelasi timp, potrivit analizei Limitless Agency, retailerii online semnaleaza cateva provocari principale la nivel de business, printre care scaderea numarului de comenzi si vanzari slabe (30%), concurenta mare (20%), probleme cu stocurile si furnizorii (16%), lipsa de predictibilitate (11%) si cresterea cheltuielilor (8%).
In plus, retailerii online raporteaza ca piata de ecommerce se confrunta cu cateva probleme, in special concurenta externa crescuta si piata suprasaturata (40%), dar si practici neloiale, probleme privind livrarile comenzilor si lipsa de personal calificat.
Analiza Limitless Agency mai arata ca jucatorii din piata de ecommerce se arata ingrijorati de inflatia ridicata (35%), impredictibilitate in business (20%), cresterea taxelor si instabilitatea fiscala (15%) si asigurarea cashflow-ului (10%).
Totusi, piata de ecommerce din Romania se afla pe o tendinta ascendenta, romanii facand achizitii online de peste 180 de milioane de euro in primul trimestru, potrivit datelor Limitless Agency. In plus, potrivit INS, consumul privat a crescut accelerat, cu 7,3%, in martie 2023, sustinut de cresterea vanzarilor de articole de imbracaminte si incaltaminte si de produse alimentare.

Din aceeasi categorie

02 Dec 06:00 | NEMETSCHEK inoveaza si continua cresterea puternica /profitabila din 2025
01 Dec 06:00 | TRIMBLE: Strategia „Connect & Scale”, axata pe solutii digitale integrate in constructii
24 Noi 06:49 | LEVIATAN: Digitalizarea si AI-ul rescriu impreuna regulile industriei de constructii
21 Noi 06:44 | WIZROM: Digitalizarea in constructii, de la avantaj competitiv la pilon strategic
19 Noi 06:00 | MICROSOFT: Platformele Cloud si AI stimuleaza cresterea accelerata a vanzarilor
17 Noi 06:20 | GRAITEC Romania estimeaza o crestere solida a vanzarilor de software in 2025
13 Noi 06:27 | Digitalizarea in constructii - De la lipsa de control la management in timp real
12 Noi 06:00 | SAP anunta vânzări în urcare cu 22% și profit majorat cu 14% în trimestrul al treilea
11 Noi 11:49 | HumAInity: Romania are o crestere de 20% in digitalizarea administratiei, in 2025
07 Noi 10:50 | Centrele de servicii partajate, solutia pentru o administratie publica mai eficienta
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA