Miercuri, 30 Iulie 2025
RO EN

SECTOR 4: Studiu de fezabilitate pentru extindere Magistrala metrou M2 catre Berceni

Sectorul 4 face pasi importanti in directia dezvoltarii si revitalizarii intregii zone de sud a Bucurestiului. Avand in vedere faptul ca traim intr-o comunitate numeroasa, asa cum este cea a Capitalei, administratia locala pregateste proiecte cu impact major pentru toti cetatenii ce locuiesc in zona metropolitana Bucuresti-Ilfov, atat in privinta infrastructurii rutiere, cat si in privinta cresterii potentialului economic al comunitatii.
Avand in vedere previziunile socio-economice, pana in anul 2040 zona de sud a Capitalei va cunoaste o dezvoltare exponentiala care va presupune printre altele si majorarea semnificativa a numarului de cetateni care vor locui aici si implicit cresterea pe masura a suprafetelor construite. Conform expertilor, numai in comuna Berceni in urmatorii 20 ani si-ar putea intemeia familii peste 65.000 de cetateni, in conditiile in care astazi sunt aproximativ 8.000 de rezidenti in localitate. In acest context este imperios necesar ca si infrastructura rutiera sa fie adaptata in consecinta.
Astfel, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti dezvolta infrastructura de metrou dincolo de Soseaua de Centura a Capitalei, catre comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleaca de la statia Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs intr-un interval de 10 minute, in conditiile in care in acest moment aceasta distanta este parcursa, la orele de varf, in 30-40 de minute. Traseul va avea trei statii ce vor fi prevazute cu doua linii destinate traficului de calatori. Noua infrastructura va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.
Acestea sunt cateva dintre principalele concluzii ale Studiului de Prefezabilitate, pe care Primaria Sectorului 4 l-a contractat, in vederea realizarii lucrarilor efective de extindere a magistralei care face legatura intre nordul si sudul orasului.
Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai putin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanta energetica si financiara si a vizat, intr-o prima faza, identificarea celui mai eficient si oportun coridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitatile invecinate din zona de sud.
In acest sens, anticipand tendintele de dezvoltare a zonei de sud pentru urmatorii 20 de ani au fost analizate trei potentiale optiuni de traseu: cu metroul (subteran si suprateran), cu tramvaiul si cu autobuzul (suprateran). Ulterior, evaluand criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea si siguranta traficului, impactul zgomotelor si al emisiilor poluante asupra rezidentilor, raportul beneficiu-cost, dar si potentialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi optiunea strategica recomandata, obtinand, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.
Mai exact, studiul releva faptul ca traseul dintre statii poate fi parcurs in cel mai scurt timp cu metroul, fata de tramvai si autobuz. Totodata, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de calatori pe zi fata de 5.200 calatori pe zi si 2.800 calatori pe zi in cazul utilizarii tramvaiului sau a autobuzului.
Astfel, odata identificata ca fiind cea mai eficienta solutie de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, optiunea dezvoltarii si, implicit, a folosirii metroului, va fi aprofundata, in perioada urmatoare, in cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informatii concrete referitoare la amplasamentele de statii, precum si la solutiile tehnice recomandate pentru constructia efectiva a noilor statii de metrou ale magistralei M2.
In plus, Sectorul 4 si comuna Berceni urmeaza sa se asocieze, dupa ce vor primi acordul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in vederea construirii unei noi gradinite in incinta Scolii Gimanaziale nr. 1 din Comuna Berceni. Prin edificarea acestei unitati de invatamant prescolar pentru copiii din localitatea ilfoveana, se vor reduce timpii de asteptare petrecuti in traficul din Sectorului 4 de catre parintii cu locuri de munca in Bucuresti, ceea ce duce, implicit, la reducerea aglomeratiei si a impactului negativ asupra mediului inconjurator.

Din aceeasi categorie

15 Iul 07:00 | EFCA: Consultanta in inginerie este in stabilizare, cu stoc de contracte pentru 8,4 luni
11 Iul 11:38 | Vladimir ARSENE, Westfourth Architecture: Orice arhitect trebuie sa fie vizionar
07 Iul 07:00 | INS: Scadere de -4,7% a cifrei de afaceri din arhitectura, in primele 4 luni din 2025
07 Iul 07:00 | SWECO a raportat un prim trimestru 2025 solid si o imbunatatire a profitabilitatii
03 Iul 07:01 | OAR Bucuresti a construit un dialog corect cu administratiile Capitalei
02 Iul 07:15 | VIB Management lucreaza la 23 de proiecte avan o valoare de peste 30 milioane euro
24 Iun 11:55 | CNIR si ARIC emit documente standardizate pentru contractele de consultanta tehnica
24 Iun 10:48 | TENDINTELE acestui an transforma locuinta intr-un refugiu sofisticat si personalizat
24 Iun 07:05 | ARIC: "Infrastructura Romaniei are nevoie in continuare de investitii mari"
23 Iun 11:03 | STORIA: Cum arata cartierul ideal conturat de specialisti pentru nevoile cetatenilor?
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA