Joi, 12 Iunie 2025
RO EN

ANCPI a actualizat conditiile de acces la sistemul informatic de cadastru

Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara (ANCPI) a actualizat conditiile de acces ale partenerilor sai la datele din sistemul informatic integrat de cadastru si carte funciara. Noile reglementari au fost aprobate prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 950/2023, care a fost publicat joi, 4 mai 2023, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 382/04.05.2023. Totodata, actul normativ enumera categoriile profesionale care au acces la sistemul informatic gestionat de ANCPI.
ANCPI, institutie aflata in subordinea Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei (MDLPA), acorda acces la anumite date din sistemul informatic notarilor publici, executorilor judecatoresti, expertilor judiciari, persoanelor fizice si juridice autorizate sa efectueze lucrari de cadastru, geodezie si cartografie, autoritatilor publice centrale si locale, autoritatilor administrative autonome, institutiilor publice, instantelor judecatoresti, avocatilor si practicienilor in insolventa.
Accesul la seturile de date si serviciile online oferite de ANCPI va fi acordat in baza unei solicitari scrise, formulata de reprezentantului legal al autoritatii/institutiei/instantei judecatoresti/asociatiei profesionale din care face parte utilizatorul, conform prevederilor Ordinului nr. 950/2023.
ANCPI va transmite avizele solicitate de partenerii sai in cel mult cinci zile lucratoare de la data inregistrarii cererii.
Avizele vor fi emise de catre comisia desemnata prin Ordin al directorului general din care fac parte angajati ai Directiei Juridice, Directiei de Publicitate Imobiliara si ai Directiei de Cadastru si Geodezie. Ulterior, documentele vor fi inaintate catre Directia Informatica, pentru configurarea conturilor de utilizator si comunicarea acestora catre solicitanti.
Cererile pentru accesul la informatiile din sistemul integrat de cadastru si carte funciara pot fi transmise la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Ulterior vor fi depuse in original la sediul ANCPI sau trimise prin posta/curierat, cu exceptia cererilor insotite de documentele prevazute in ordin, semnate cu semnatura electronica bazata pe certificat calificat.
Potrivit noilor reglementari, solicitarile vor fi insotite de:
a) cererea scrisa a reprezentantului legal al autoritatii/institutiei/instantei judecatoresti/asociatiei profesionale din care face parte utilizatorul, cu mentionarea activitatii reglementate de legislatia in vigoare in cadrul careia vor fi utilizate datele si informatiile solicitate si cu precizarea scopului pentru care este solicitat accesul;
b) lista persoanelor desemnate pentru care urmeaza sa fie acordate drepturile de acces la sistemul informatic, care va cuprinde datele de contact ale acestora (nume, prenume, CNP, calitatea/functia detinuta, adresa de domiciliu, adresa de posta electronica (e-mail), numar de telefon);
c) angajamentul de confidentialitate si de respectare a conditiilor, completat si semnat de catre fiecare persoana desemnata;
d) acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal, completat si semnat de catre fiecare persoana desemnata;
e) dovada detinerii semnaturii electronice bazata pe certificat calificat de catre persoanele pentru care urmeaza sa fie acordate drepturile de acces.
Cererea de acces poate fi si individuala in cazul expertilor judiciari si persoanelor autorizate sa realizeze lucrari de cadastru, geodezie, cartografie si fotogrammetrie, cu respectarea noilor reglementari.
Ordinul Directorului General al ANCPI privind aprobarea conditiilor de acces la datele si informatiile din sistemul informatic de cadastru si carte funciara nr. 950/2023 a intrat in vigoare o data cu publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei. Incepand cu aceeasi data, a fost abrogat Ordinul directorului general al ANCPI nr. 813/2022 privind aprobarea conditiilor de acces la datele si informatiile din sistemul informatic de cadastru si carte funciara.

Din aceeasi categorie

12 Iun 07:54 | VEGO are peste 250 de proiecte active si gestioneaza investitii de 3,7 miliarde euro
10 Iun 14:25 | Irina Teslarasu, PPC Nord-Est: Este necesara reevaluarea achizitiilor publice
10 Iun 07:19 | QUADRATUM: Rol major al arhitecturii in construirea unei societati functionale
10 Iun 07:00 | AECOM raporteaza o majorare continua a veniturilor nete din servicii de proiectare
09 Iun 07:03 | GHALLARD SYS: Prudenta strategica, dublata de incredere in viitorul constructiilor
06 Iun 07:18 | TECNIC Consulting Engineering Romania, tot mai prezenta in marile santiere ale tarii
05 Iun 12:09 | Nolte Home Studio: Crestere de 50% in 2024 si planuri de extindere nationala
04 Iun 10:18 | QUADRATUM: Trofeu Smart City Industry Awards, pentru Palatul Administrativ Bacau
03 Iun 07:59 | SIGM-HOME PROJECTS incepe anul 2025 in forta, cu o multitudine de proiecte noi
02 Iun 07:51 | TECNIC: Dublare a afacerilor din 2024 si noi perspective favorabile de dezvoltare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA