
"Sunt cateva elemente care au determinat dezvoltarea puternica din ultimii ani a UTI CFM: investitii consistente in tehnologie, in infrastructura pentru derularea contractelor, in formarea de echipe de specialisti in toata tara, precum si implementarea unor politici corecte si coerente de business, respectarea cu strictete a standardelor de calitate in realizarea lucrarilor. Ca rezultat, UTI CFM a devenit lider de piata in domeniul instalatiilor si sistemelor de securitate destinate domeniului aeroportuar si se situeaza in top 5 furnizori de servicii de facility management. Intotdeauna compania noastra a fost un promotor al noilor tehnologii si am fost permanent atenti la solutiile inovatoare care apar in domeniile in care activam. Acestea sunt apoi implementate in cadrul proiectelor", a declarat Gabriel Davidescu, director in cadrul UTI CFM.

O alta directie prioritara a investitiilor companiei este reprezentata de resursele umane. UTI CFM acorda mare atentie dezvoltarii capabilitatilor propriilor angajati, precum si atragerii de talente din mediul universitar si din piata.
"Derulam programe de internship si mentorat. Compania este deschisa sa aduca in echipa studenti si absolventi cu profil tehnic (hidrotehnica, automatica si informatica, energetica, electrotehnica, ingineria instalatiilor, inginerie mecanica si robotica, constructii). Si noi, asemenea altor companii, ne lovim constant de o lipsa de personal calificat si aceasta problema pare ca se acutizeaza", a precizat Gabriel Davidescu.
Proiectele speciale au luat amploare in ultimii ani
In domeniul aeroportuar, majoritatea lucrarilor au fost realizate prin programul POIM 2014-2020, cu termen de finalizare in decembrie 2023. "Anul acesta putem spune ca a fost ultimul tren pentru lucrari de amploare in acest domeniu. Daca vor mai fi scoase la licitatie proiecte pentru aeroporturi, acestea vor fi punctuale, reduse ca anvergura si vor fi suportate din bugete locale sau granturi de stat", a explicat reprezentantul UTI CFM.

Compania a fost implicata in realizarea marilor proiecte de infrastructura aeroportuara din Romania in ultimii ani, participand la constructia Aeroportului International Brasov-Ghimbav. In prezent, UTI CFM lucreaza la extinderea si modernizarea aeroporturilor din Sibiu, Satu Mare, Cluj, Constanta (Mihail Kogalniceanu) si Bacau.
In domeniul apararii, pana acum a existat o evolutie constanta, intrucat MApN a scos la licitatie proiecte uzuale. Gabriel Davidescu spune ca proiectele pentru acest client nu au avut un specific anume, ci au avut rolul de a aduce infrastructura de aparare la parametri normali.
Solutii complexe de instalatii pentru aeroporturi
UTI CFM implementeaza solutii tehnice complete si servicii destinate infrastructurilor construite (birouri, spatii comerciale, spatii rezidentiale, cladiri publice, constructii industriale, logistice, de transport, infrastructuri critice etc). Compania este unul dintre principalii furnizorii de solutii complexe pentru aeroporturi din Romania, instaland si integrand sisteme specifice de securitate aeroportuara, sisteme de curenti slabi, HVAC, instalatii sanitare, iluminat si balizaj, manipulare a bagajelor, sisteme informatice de management al resurselor, telecomunicatii, servicii de facility management, de dezinfectie, contribuind la cresterea eficientei operationale si a sigurantei activitatii aeroporturilor.

De asemenea, UTI CFM este singura companie din Romania care are expertiza pentru a implementa o solutie de turn virtual de dirijare a zborurilor de la distanta, realizand un astfel de sistem pentru Aeroportul International Brasov-Ghimbav, singurul din Romania si din Europa de Sud-Est care beneficiaza de turn virtual. Toate zborurile din Brasov sunt dirijate de controlori de trafic aflati in Centrul ROMATSA Arad.
Proiectul a fost realizat in colaborare cu renumitele companii SAAB, Thales si Bog’Art.