
In ultimul trimestru din 2022 au fost livrate proiecte de retail cu o suprafata cumulata de 20.000 metri patrati. Stocul de spatii de retail la nivel national se situa la finalul anului trecut la nivelul de 4,2 milioane de metri patrati, din care 56% reprezinta facilitati de tip mall, 38% parcuri de retail si 6% galerii comerciale.
Dupa o perioada de cativa ani in care atentia dezvoltatorilor a fost catre parcurile de retail, acestea din urma cumuland peste 80% din noile livrari, in urmatorii trei ani activitatea de dezvoltare va fi dominata de proiectele de tip mall, proiecte ce reprezinta mai mult de 60% din totalul spatiilor noi estimate a fi construite pana in 2025 la nivel national.
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: ”Anul 2022, dar si planurile pe care dezvoltatorii le au pentru urmatorii trei ani, reprezinta inca o dovada ca retailul traditional va continua sa ocupe un loc esential in peisajul imobiliar, in primul rand pentru ca mall-urile, parcurile de retail sau galeriile comerciale nu mai inseamna doar un loc in care poti face cumparaturile. Acestea asigura ecosistemul perfect pentru brandurile noi care doresc sa intre pe piata, dar si pentru ca cele prezente deja sa isi adapteze politicile de vanzari la modificarile de consum ale clientilor. De asemenea, clientii au acces imediat la produsele pe care si le doresc, in timp ce dezvoltarile de astfel de proiecte contribuie direct si indirect la bunastarea comunitatii prin investitiile in infrastructura realizate, prin crearea de locuri de munca, dar si prin taxe si impozite.”
Proiecte livrate in 2022 (selectie)
Proiecte de retail cu livrare in 2023-2025 (selectie)
.jpg)