Miercuri, 30 Iulie 2025
RO EN

ARACO: Trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurii

Romania are nevoie de un program national de management al infrastructurilor existente (asset management) prin care sa fie monitorizata comportarea in timp a acestora si sa fie identificat momentul oportun al interventiilor pentru fiecare drum/ cale ferata/ structura. Aceste interventii din timp nu ar lasa infrastructura sa se degradeze pana ar deveni periculoasa si ar genera economii substantiale de costuri, a declarat Valentin Stoica, Vicepresedinte Asociatiei Romane a Antreprenorilor in Constructii (ARACO), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"In mod evident si justificat, autoritatile sunt concentrate pe dezvoltarea de autostrazi si cai ferate, respectiv pe reabilitarea drumurilor nationale cu trafic mare. Cred ca este foarte bine ca lucrurile se intampla astfel, dar totodata consider ca nu ne putem permite sa pierdem din vedere intretinerea infrastructurilor existente. Lipsa interventiei la momentul oportun pe curba de degradare a unei infrastructuri poate conduce ulterior la cresteri exponentiale de costuri de reparatie si reabilitare. In acest sens, cred ca trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurilor existente (asset management) prin care sa monitorizam comportarea in timp a infrastructurilor, sa identificam momentul oportun al interventiilor pentru fiecare drum/ cale ferata/ structura, respectiv sa alocam bugetele necesare din timp, astfel incat procedurile de achizitie sa nu intarzie acest moment", a declarat Valentin Stoica. 
Potrivit specialistului, o monitorizare corespunzatoare a evolutiei "starii de sanatate" a infrastructurii si interventia la momentul optim reprezinta principala cale catre evitarea unor eventuale dezastre si tragedii. 
"Din pacate, exista inca mult loc pentru a imbunatati capacitatea institutionala a administratorilor de infrastructuri. Atragerea de profesionisti si, mai ales, mentinerea lor pe perioade lungi in aceste roluri pentru a asigura continuitatea proiectelor si a unei viziuni unitare - este inca foarte deficitara. Mai departe, cu oameni buni si dedicati, exista solutii multiple pe care trebuie doar sa le observam in experienta altor tari si sa le implementam, adaptate la nevoile si resursele noastre. (…) Pe langa dezvoltarea capacitatii institutionale, cred ca merita avut in vedere parteneriatul public-privat pentru infrastructurile mari, prin care o entitate privata sa asigure operarea si intretinerea acestora", a mai precizat Valentin Stoica. 
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 

Din aceeasi categorie

24 Iul 07:00 | TERNA se extinde la nivel regional si obtine contracte de peste 1,3 miliarde euro
23 Iul 07:00 | ACCIONA atinge un nivel al portofoliului de lucrari in executie de 54 miliarde euro
21 Iul 07:47 | PORR Romania accelereaza marile santiere, de la porturi la autostrazi
18 Iul 07:27 | VIAROM Construct si-a propus un obiectiv de afaceri de 500 milioane lei, pentru 2030
17 Iul 07:41 | DPB, principalul furnizor de asfalt din Banat, are noi planuri de extindere
16 Iul 12:07 | ANALIZA: Piata de real estate - intre ajustare, oportunitate si repozitionare
16 Iul 11:20 | Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii straini revin pe piata imobiliara
16 Iul 10:59 | View Box Houses a dezvoltat un sistem pentru constructia de locuinte modulare
16 Iul 07:00 | FIEC: Ingineria civila este componenta cea mai rezistenta din sectorul constructiilor
15 Iul 12:31 | RE/MAX Romania isi extinde reteaua cu 6 noi francize la nivel national
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA