Vineri, 13 Iunie 2025
RO EN

ARACO: Trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurii

Romania are nevoie de un program national de management al infrastructurilor existente (asset management) prin care sa fie monitorizata comportarea in timp a acestora si sa fie identificat momentul oportun al interventiilor pentru fiecare drum/ cale ferata/ structura. Aceste interventii din timp nu ar lasa infrastructura sa se degradeze pana ar deveni periculoasa si ar genera economii substantiale de costuri, a declarat Valentin Stoica, Vicepresedinte Asociatiei Romane a Antreprenorilor in Constructii (ARACO), intr-un interviu marca #SafeInfrastructure, acordat Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS).
"In mod evident si justificat, autoritatile sunt concentrate pe dezvoltarea de autostrazi si cai ferate, respectiv pe reabilitarea drumurilor nationale cu trafic mare. Cred ca este foarte bine ca lucrurile se intampla astfel, dar totodata consider ca nu ne putem permite sa pierdem din vedere intretinerea infrastructurilor existente. Lipsa interventiei la momentul oportun pe curba de degradare a unei infrastructuri poate conduce ulterior la cresteri exponentiale de costuri de reparatie si reabilitare. In acest sens, cred ca trebuie sa ne asumam un program national de management al infrastructurilor existente (asset management) prin care sa monitorizam comportarea in timp a infrastructurilor, sa identificam momentul oportun al interventiilor pentru fiecare drum/ cale ferata/ structura, respectiv sa alocam bugetele necesare din timp, astfel incat procedurile de achizitie sa nu intarzie acest moment", a declarat Valentin Stoica. 
Potrivit specialistului, o monitorizare corespunzatoare a evolutiei "starii de sanatate" a infrastructurii si interventia la momentul optim reprezinta principala cale catre evitarea unor eventuale dezastre si tragedii. 
"Din pacate, exista inca mult loc pentru a imbunatati capacitatea institutionala a administratorilor de infrastructuri. Atragerea de profesionisti si, mai ales, mentinerea lor pe perioade lungi in aceste roluri pentru a asigura continuitatea proiectelor si a unei viziuni unitare - este inca foarte deficitara. Mai departe, cu oameni buni si dedicati, exista solutii multiple pe care trebuie doar sa le observam in experienta altor tari si sa le implementam, adaptate la nevoile si resursele noastre. (…) Pe langa dezvoltarea capacitatii institutionale, cred ca merita avut in vedere parteneriatul public-privat pentru infrastructurile mari, prin care o entitate privata sa asigure operarea si intretinerea acestora", a mai precizat Valentin Stoica. 
Pentru a citi interviul integral, click aici!
***
#SafeInfrastructure este un demers initat de APMGS referitor la bune practici si recomandari pentru siguranta rutiera si sanatatea structurala a infrastructurii de transport. 

Din aceeasi categorie

13 Iun 07:00 | SKANSKA: Piata infrastructurii civile sustine operatiunile de constructii din Europa
12 Iun 07:00 | VIACON inregistreaza cel mai bun prim trimestru din punct de vedere financiar
10 Iun 17:55 | REVEAL: Sudul Capitalei - de la zona ignorata la pol de dezvoltare urbana
05 Iun 11:18 | Colliers: Tranzactiile cu apartamente au scazut cu 9% in primele 4 luni din 2025
05 Iun 07:50 | ADURO si-a propus cresterea cu 20% a numarului de angajati, in urmatorii ani
04 Iun 07:26 | MAPN: Buget de 2,5 miliarde lei pentru investitii in infrastructura
04 Iun 07:36 | LEVIATAN GROUP: Crestere de pana la 15% a cifrei de afaceri, in 2025
03 Iun 07:04 | CNI: Planul de reorganizare al MDLPA nu afecteaza activitatea de investitii
02 Iun 10:26 | MENARD: Draga Proiectantule, stii ce face pamantul pe care vrem sa construim?
30 Mai 07:27 | WILLEMEN: Volumul de lucrari din domeniul fundatiilor speciale este in crestere
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA