Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

VTEX: Aproape 60% din retaileri au inregistrat cresteri ale vanzarilor in pandemie

Cei mai multi retaileri din Romania, aproximativ 60%, au raportat vanzari in crestere de la inceputul pandemiei pana in martie 2022. In aceeasi perioada a fost inregistrata o crestere de 57% a comenzilor online, arata un studiu VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comert digital cu ajutorul careia brandurile si retailerii isi gestioneaza toate operatiunile de comert, realizat in colaborare cu firma de cercetare de piata MKOR Consulting.
Conform studiului VTEX, la care au participat peste 200 de retaileri de dimensiuni medii si mari, cele mai multe companii care au inregistrat cresteri (63%) au intre 4 si 7 ani vechime pe piata. De cealalta parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au inregistrat cresteri ale vanzarilor in ultimii doi ani.
“Pandemia a impulsionat industria de comert si ne-a aratat tuturor ca aproape orice poate fi vandut online, ceea ce explica inca o tendinta care a venit firesc - aceea a diversificarii portofoliului. Un aspect interesant este si ca, asa cum arata datele din piata, pandemia a schimbat comportamentul si modul de gandire al consumatorilor romani, generand schimbari majore in industrie in viitorul apropiat. Consumatorii sunt din ce in ce mai exigenti, dorind magazine online moderne, intuitive, care sa faca din procesul de cumparare o experienta placuta si comoda, iar retailerii trebuie sa tina pasul cu dorintele acestora. Perioada pandemiei a fost doar un exercitiu privind comenzile online si vom observa in continuare o crestere a industriei de ecommerce in Romania”, declara Cristi Movila, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP in cadrul VTEX.
 
62% dintre companii au diversificat portofoliul
Pentru a se adapta schimbarilor aduse de pandemie, in perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca: diversificarea portofoliului (62%), cresterea bugetului de marketing (48%) si schimbarea platformei cu una mai performanta si mai flexibila, care permite modificari rapide in functie de nevoile de business.
Astfel, pentru a face fata cererii mari pe timp de pandemie, 62% dintre comercianti au crescut portofoliul de produse si au imbogatit gamele de produse, in timp ce doar 11% le-au redus, mai arata studiul VTEX.
Totodata, pe langa cererea ridicata, a crescut si numarul de retururi in pandemie, cu 33%, in timp ce 55% dintre comerciantii intervievati au subliniat ca numarul de retururi a ramas relativ constant.
“Aceasta tendinta de crestere a gamei de produse se va mentine, in conditiile in care romanii vor comanda tot mai mult online. Cresterea comertului digital vine cu vanzari mai mari, dar in acelasi timp cu presiuni la nivel de business, care determina companiile sa-si regandeasca strategia. Acestea au in plan noi investitii in modernizarea platformelor de ecommerce actuale sau chiar inlocuirea acesora cu platforme capabile sa sustina un numar mare de produse si de vizitatori si care sa simplifice procesul de cumparare si sa ajute la loializarea clientilor. In Romania vor fi comercializate online din ce in ce mai multe produse de lux, exclusiviste, care presupun tranzactii valoroase, cum ar fi masini sau haine de la case de moda internationale“, puncteaza Cristi Movila.
De asemenea, studiul VTEX prezinta si dificultatile pe care le au comerciantii romani in gestionarea afacerii, in general confruntandu-se in medie cu doua provocari. In cele mai multe cazuri, este vorba de factori externi, cum ar fi cresterea concurentei (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea si livrarea produselor (18%). Acestea sunt urmate de conversia vizitelor in achizitii (17%), atragerea clientilor potriviti (17%) si fidelizarea clientilor (14%). Business-urile mai experimentate intampina mai multe dificultati, precum abandonarea cosului de cumparaturi, loializarea clientilor sau politica de preturi.
In ceea ce priveste modalitatile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, studiul VTEX si MKOR arata ca cei mai multi (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) si de investitia in SEO (40%), pentru a-si promova magazinele online si produsele. Pentru a impulsiona vanzarile, sunt folosite si metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

Din aceeasi categorie

21 Feb 10:15 | Vanzarea afacerii catre mai multi cumparatori: gestionarea eficienta a transferului
21 Feb 10:26 | MAZARS: Romania ramane pe locul 3 in topul destinatiilor preferate pentru investitii
20 Feb 13:06 | Somatia fiscala ANAF si riscul de 6 ani de inchisoare: justitie fiscala sau abuz?
20 Feb 11:56 | Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe constructiilor de locuinte
20 Feb 06:25 | ASEMER: Pe piata rezidentiala din Romania, va prima aspectul credibilitatii
17 Feb 15:47 | AHK: Schimburile comerciale romano-germane au depasit 42 miliarde euro anul trecut
12 Feb 11:57 | BEI: Companiile iau masuri pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera
03 Feb 13:53 | CITR: Nordis Management in insolventa - stadiul procedurii si scenarii de redresare
03 Feb 11:17 | Clifford Chance Badea si-a extins echipa datorita cresterii activitatii in energie
29 Ian 13:51 | KeysFin: Numarul de insolvente, suspendari si radieri de companii a crescut in 2024
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA