Sâmbătă, 21 Iunie 2025
RO EN

VALORIA: 90% dintre companii declara ca au strategie si buget CSR

Conform unui studiu, 57% dintre companii spun ca se implica in CSR deoarece acesta face parte din strategia de relatii publice. Desi sunt mai putine companii care spun ca se implica in CSR deoarece aduce recunoastere si vizibilitate (-8%), sunt mai multe cele care spun ca actionarii cer aceasta implicare (+9%), precum si cele care spun ca faciliteaza promovarea produselor si serviciilor companiei (+11%).
Procentul companiilor care spun ca au o strategie de CSR a crescut cu 3%, de la 87% anul trecut la 90% anul acesta. Cresterea cea mai mare o au, si in 2019, companiile care spun ca au primit strategia de CSR de la firma-mama, acest mecanism fiind, de altfel, principalul mod de proliferare a domeniului de CSR in Romania.
Care sunt sectoarele de interventie specifice?
In afara de un singur sector – antreprenoriat – toate celelalte sectoare de interventie au crescut sau au stagnat in 2018. Este de remarcat cresterea de +7% din sectorul de sanatate, urmata de o crestere de numai +4% la educatie, +3% la mediu si +2% la sectorul social si sport.
Cele mai multe companii (45% in 2019 fata de 28% in 2018) fac proiecte cu valoare medie intre EUR 5.000 si EUR 10.000. Cele care au alocat un buget mediu de pana in EUR 5.000 per proiect in 2018 reprezinta 23% din totalul firmelor respondente, in crestere de la 17% cu un an inainte.
Semnificativ mai multe companii respondente decat anul trecut, 85% vs.67%, spun ca isi implica angajatii in actiunile de CSR derulate de firma. Diferenta de -11% a mers la companiile care spun ca incearca, dar angajatii nu se implica, dar si la cele care nu o fac inca, dar iau in considerare sa o faca.
Aproape toate companiile respondente (98%) colaboreaza cu ONG-uri pentru implementarea proiectelor de CSR si anul acesta. Este de remarcat scaderea de -13% a celor care colaboreaza cu institutii de invatamant, dar si scaderea de -4% a celor care colaboreaza cu institutii care ofera servicii medicale si de ingrijire.
Cum s-au modificat bugetele de CSR in 2019?
Procentul companiilor cu bugete de CSR care cresc semnificativ, cu 20-30%, a scazut cu 6% in 2019 fata de 2018, in timp ce acelasi procent de companii spun ca bugetele lor de CSR cresc cu 5-10%.
Totodata, 34% dintre companii considera in acest an, fata de 38% anul trecut,ca este foarte probabil sa elaboreze un raport de CSR sau de dezvoltare durabila in perioada urmatoare, se arata in cea de-a saptea editie a studiului Dinamica si perspectiva domeniului de CSR din Romania, realizat de CSRMedia.ro si Valoria Business Solutions.

Din aceeasi categorie

06 Iun 11:50 | PWC: Adaptarea la schimbare - strategii de restructurare si conformare fiscala
05 Iun 11:41 | CC Tax: Reforma disciplinei fiscale trebuie sa inceapa cu decizii executive clare
04 Iun 15:32 | Volker Raffel, CEO e.on Romania, este noul presedinte al AHK Romania
28 Mai 13:25 | AHK: Asteptarile companiilor privind situatia economica din Romania s-au deteriorat
28 Mai 12:22 | Transporturile, industria prelucratoare si constructiile: sectoare-cheie sub presiune
26 Mai 16:23 | NextUp: 5 lucruri care trebuie sa se schimbe in relatia statului cu mediul de afaceri
26 Mai 11:06 | REI: Peste 1,5 miliarde euro fonduri europene pentru antreprenori, in aceasta vara
22 Mai 10:21 | BCG: Industria globala de asset management atinge un nivel record in 2024
15 Mai 15:03 | AOAR: Sesiuni de lucru cu antreprenorii pentru sustinerea IMM-urilor in criza
14 Mai 14:27 | Sierra Quadrant: Cresterea taxelor pe fondul inflatiei, risc de insolventa sau faliment
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA