Vineri, 20 Iunie 2025
RO EN

PwC (Covid-19): Piata de M&A, intre prudenta si oportunitati

Principalele efecte pe termen scurt ale pandemiei COVID-19 pe piata de M&A au fost retragerea unor oferte sau amanarea incheierii unor tranzactii, insa impactul pe termen lung ramane inca incert. Organizatiile vor actiona prudent si rezervat in ceea ce priveste investitiile in M&A pana cand situatia va incepe sa se normalizeze.
Totusi, pentru companiile care si-au construit o pozitie financiara sanatoasa in perioada de boom economic din ultimii ani, evaluarile in scadere din aceasta perioada creeaza oportunitati de a realiza tranzactii care creeaza valoare pe termen lung. De altfel, analizele realizate de PwC arata ca tranzactiile efectuate in perioadele economice grele creeaza valoare pentru cei care le realizeaza, dar si pentru companiile respective. Din acest punct de vedere, tehnologia este sectorul care s-a evidentiat cel mai mult in aceasta perioada.
Cererea de produse si servicii necesare lucrului de acasa, platformele de videoconferinte, VPN, partajare de fisiere sau semnatura digitala a crescut semnificativ. Sunt si alte zone conexe unde vedem cresteri importante – cererea de drone, imprimante 3D si solutii de inteligenta artificiala. Multe companii fac in aceasta perioada investitii, cele mai multe neprogramate, in infrastructura IT, de la laptop-uri la capacitate de stocare si solutii software dedicate. Chiar daca aceste investitii sunt realizate pentru a raspunde unei nevoi de moment, pot genera pe termen mediu o crestere a gradului de digitalizare a fiecarei companii.
In acest context, inovatia este foarte importanta si companiile antreprenoriale din domeniul IT se pot reinventa si pot atrage finantari si parteneri care sa aduca infuzii de capital si know-how astfel incat sa dezvolte noi produse si servicii.
Spre exemplu, criza produsa de COVID-19 a accelerat investitiile in telemedicina, care poate reprezenta cea mai buna modalitate de eficientizare a serviciilor medicale in viitor. De asemenea, platformele de e-learning lansate de antreprenori romani inregistreaza zeci de mii de utilizatori zilnic, iar solutiile de autentificare si inrolare pe platforme digitale dezvoltate local se impun ca standarde internationale.
Companiile de tehnologie pot fi tinta de achizitie pentru jucatori din toate sectoarele de activitate, ale caror produse si servicii pot fi imbunatatite cu ajutorul tehnologiilor inovatoare.
In ceea ce priveste apetitul companiilor, potrivit unui studiu realizat de PwC in SUA, impactul COVID asupra strategiilor de fuziuni si achizitii este diferit. Majoritatea liderilor financiari chestionati inca evalueaza daca isi schimba sau nu abordarea. Cu toate acestea, 13% raporteaza un apetit din ce in ce mai mare pentru M&A, ceea ce indica faptul ca unii lideri privesc cu optimism viitorul si evalueaza intreprinderile si activele care au operatiuni subiacente sanatoase si sunt acum accesibile.
 
Articol realizat de George Ureche, M&A Leader PwC

Din aceeasi categorie

06 Iun 11:50 | PWC: Adaptarea la schimbare - strategii de restructurare si conformare fiscala
05 Iun 11:41 | CC Tax: Reforma disciplinei fiscale trebuie sa inceapa cu decizii executive clare
04 Iun 15:32 | Volker Raffel, CEO e.on Romania, este noul presedinte al AHK Romania
28 Mai 13:25 | AHK: Asteptarile companiilor privind situatia economica din Romania s-au deteriorat
28 Mai 12:22 | Transporturile, industria prelucratoare si constructiile: sectoare-cheie sub presiune
26 Mai 16:23 | NextUp: 5 lucruri care trebuie sa se schimbe in relatia statului cu mediul de afaceri
26 Mai 11:06 | REI: Peste 1,5 miliarde euro fonduri europene pentru antreprenori, in aceasta vara
22 Mai 10:21 | BCG: Industria globala de asset management atinge un nivel record in 2024
15 Mai 15:03 | AOAR: Sesiuni de lucru cu antreprenorii pentru sustinerea IMM-urilor in criza
14 Mai 14:27 | Sierra Quadrant: Cresterea taxelor pe fondul inflatiei, risc de insolventa sau faliment
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA