Duminică, 22 Iunie 2025
RO EN

ITALIA: Peste 30 de arestari in cel mai mare dosar de coruptie in constructii

Carabinierii si Garda Financiara din Italia au declansat o ancheta ampla referitoare la trucarea unor licitatii pentru executia unor mari proiecte de infrastructura din Italia, care s-a soldat cu arestarea a circa 30 de persoane din diferite regiuni ale Peninsulei, printre care se afla si conducerea executiva a asocierii Cociv (formata din companiile Salini Impregilo, Condote si Civ). Potrivit presei italiene, au fost efectuate peste 30 de arestari ale unor persoane suspectate de trucarea licitatiilor unor proiecte mari de infrastructura, de la cai ferate de mare viteza la autostrazi. Printre cei arestati se afla Michele Longo si Ettore Pagani, presedintele si vicepresedintele consortiului Cociv, care si-a adjudecat inclusiv contractul de constructie a caii ferate de mare viteza Genova - Milano, lucrare in valoare de peste 6,2 miliarde euro. In acelasi caz, a mai fost arestat directorul general pentru operatiuni interne al Salini Impregilo si Giandomenico Monorchio, fiul lui Andrea Monorchio (contabil general al statului italian in perioada 1989-2002). Printre suspecti se afla si Giuseppe Lunardi, fiul fostului ministru al Infrastructurii din guvernul Berlusconi, Pietro Lunardi.
Denumita "Amalgam", investigatia s-a soldat cu arestari in mai multe regiuni ale Italiei, respectiv in Lazio, Lombardia, Piemont, Liguria, Toscana, Abruzzo, Umbria si Calabria, acuzatiile variind de la coruptie si santaj, la constituirea unui grup infractional organizat, de tipul structurilor mafiote.
Conform Bursei de la Roma, asocierea Cociv este detinuta in proportie de 64% de grupul Salini Impregilo, diferenta de 33% din titlurile acesteia aflandu-se in proprietatea societatii Condote si altor actionari minoritari.
In Romania, Salini Impregilo a intrat anul trecut si in atentia DNA, dupa ce un sector de drum dintre Cunta si Saliste (de pe lotul al treilea al autostrazii Orastie-Sibiu) s-a prabusit la scurt timp dupa inaugurare. Lucrarile de reconstructie au fost realizate in regie proprie de compania de autostrazi din Romania, circulatia fiind redeschisa la data de 10 octombrie 2016. Contractul pentru lotul al treilea al tronsonului Orastie-Sibiu a fost incheiat cu antreprenorul italian Salini Impregilo in luna mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro. Alte lucrari mari de infrastructura contractate de grupul italian in tara noastra vizeaza inclusiv executia lotului al doilea al autostrazii Lugoj-Deva si primul lot al sectorului Sebes-Turda.

Din aceeasi categorie

06 Iun 11:50 | PWC: Adaptarea la schimbare - strategii de restructurare si conformare fiscala
05 Iun 11:41 | CC Tax: Reforma disciplinei fiscale trebuie sa inceapa cu decizii executive clare
04 Iun 15:32 | Volker Raffel, CEO e.on Romania, este noul presedinte al AHK Romania
28 Mai 13:25 | AHK: Asteptarile companiilor privind situatia economica din Romania s-au deteriorat
28 Mai 12:22 | Transporturile, industria prelucratoare si constructiile: sectoare-cheie sub presiune
26 Mai 16:23 | NextUp: 5 lucruri care trebuie sa se schimbe in relatia statului cu mediul de afaceri
26 Mai 11:06 | REI: Peste 1,5 miliarde euro fonduri europene pentru antreprenori, in aceasta vara
22 Mai 10:21 | BCG: Industria globala de asset management atinge un nivel record in 2024
15 Mai 15:03 | AOAR: Sesiuni de lucru cu antreprenorii pentru sustinerea IMM-urilor in criza
14 Mai 14:27 | Sierra Quadrant: Cresterea taxelor pe fondul inflatiei, risc de insolventa sau faliment
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA