„Am facut aceasta analiza pentru ca in domeniul nostru, al consultantei inmanagement, contextul economic joaca un rolprimordial. Ultimul moment critic din punct devedere economic, resimtit la nivel global, siurmat de o depresiune de aproximativ cinci ani afost cel din 2008. Asadar, am folosit acea criza ca punct de plecare pentru comparatie si pentruanaliza noastra. De atunci, in foarte multeaspecte, lumea s-a schimbat considerabil. Astfel,am observat cativa factori care ar putea diminuaimpactul negativ al crizei in care ne aflam: multecompanii joaca un rol credibil de cetateanresponsabil, sustinand activ lupta impotrivapandemiei. De asemenea, colaborarea digitala dintre oameni a devenit foarte fireasca, creandexperiente similare cooperarii de dinainte depandemie. Sunt niste concluzii interesante, pecare ni le asumam si noi prin modul de lucru siprin felul in care intelegem sa ajutam mediul deafaceri romanesc”, a aratat Kurt Weber,Director General al Horvath & PartnersRomania.
Potrivit datelor analizatede Horvath & Partners, totalul companiilorintrate in faliment a ramas, pe plan local, lapeste 100.000 in perioada imediat urmatoarevarfului crizei trecute, adica in intervalul2009-2013. Numarul ridicat de falimente a dus, cao consecinta directa, si la cresterea ratei somajului. In perioada aceasta, aproximativ 600.000 de oameni au devenit someri ca urmare aintrarii in faliment a firmei pentru care lucrau.
“Daca tinem cont denumarul de falimente pe care l-am estimat pentru2020, am putea asista la intrarea in diferiteforme de somaj a circa 180.000 de persoane, adica in jur de 4% din populatia care lucreaza in mediulprivat in Romania. Companiile trebuie sa fiefoarte atente in perioada urmatoare si sa-sicreioneze un plan de actiune care sa inglobezemanagementul continuitatii afacerii in vremuriincerte, strategii de adaptare a preturilor si dereducere a costurilor si nu numai. Este necesar catoate aceste actiuni sa fie analizate siimplementate rational, cu toate ca impulsurileemotionale sunt greu de evitat acum”, a adaugatKurt Weber (foto).
Pentru a-si sprijiniclientii si orice alte companii care au nevoie decunostinte si consultanta de specialitate inaceasta perioada, Horvath & Partners a demarato serie de webinarii gratuite, care se desfasoara incepand cu 9 aprilie. Acestea vor avea loc dedoua sau trei ori pe saptamana, pana la finalullunii, cu posibilitate de prelungire in functie decerere. Fiecare seminar online dureaza aproximativ40 de minute si este sustinut de unul dintreconsultantii Horvath & Partners. Webinariilesunt destinate tuturor companiilor care au nevoiede ghidaj profesional, indiferent de industria incare activeaza. Printre tematicile care vor fiabordate se numara: (1) Planificarealichiditatii in perioada de criza COVID-19; (2) Excelenta in achizitii: Reducerea costurilor petermen scurt si imbunatatirea lichiditatilor inperioada COVID-19 sau (3) Strategii de adaptare apreturilor in perioada de crizaeconomica. Puteti afla mai multedetalii si va puteti inscrie, accesand https://www.horvath-partners.com/ro/evenimente/.