Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

Global Payments: Legea Cashback impune transformarea digitala a IMM-urilor

Modificarile aduse Legii Cashback, privind introducerea terminalelor electronice de la 1 ianuarie 2023 pentru comerciantii cu incasari anuale in numerar de peste 10.000 de euro (50.000 de lei), au condus la o nevoie masiva de transformare digitala pentru companiile mici si mijlocii la inceputul anului 2023.
Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii si tehnologie de plata din lume, a inregistrat, doar in luna ianuarie a acestui an, de 7 ori mai multe solicitari de instalare POS-uri si software pentru acceptarea platilor cu cardul, decat in aceeasi luna din 2022. Practic, numarul cererilor inregistrate in jumatate de an, in 2022, s-a concentrat intr-o singura luna, in 2023.
In luna ianuarie, 95% dintre solicitarile de POS-uri Global Payments si GP tom (aplicatie care transforma telefonul sau tableta in POS mobil) au venit de la firme mici, iar restul de la firme medii. Cele mai multe sunt magazine alimentare sau mixte, magazine de piese auto si service-uri, restaurante, baruri sau cafenele. Firmele mici si mijlocii reprezinta peste 99% din totalul intreprinderilor din Romania si angajeaza doua treimi din totalul salariatilor, fiind un segment cheie in economia locala, dar si in cresterea gradului de educatie si de incluziune financiara a comunitatilor locale, in special in zona rurala, unde o mare parte a populatiei nu are acces la infrastructura pentru a utiliza cardurile bancare ca metoda de plata.
“Inca de la aparitia Legii Cashback in Romania, in 2017, printre obiectivele principale s-au numarat digitalizarea IMM-urilor, cresterea gradului de bancarizare si reducerea dependentei de numerar in zonele rurale si in orasele mici. Aceste efecte benefice ale legii sunt vizibile acum, odata cu reducerea pragului la 10.000 de euro/an, cifra de afaceri pentru comercianti. In acest moment, 70% dintre solicitarile inregistrate de Global Payments provin de la firme care isi desfasoara activitatea in zone mai putin digitalizate. Acestea sunt interesate, in special, de rapiditatea cu care raspundem nevoii lor de a-si instala terrminale electronice de plata, de costuri, in special in retail, pentru ca se realizeaza tranzactii multe, dar cu valoare mica, dar si de solutiile alternative de conexiune sau de amplificare a semnalului de date. Noi avem posibilitatea de a instala si terminale cu conexiune Ethernet sau prin conexiune Wi-Fi, acolo unde sunt semnalate probleme”, a declarat Catalin Moise, Country Manager Global Payments Romania.
Cele mai multe cereri de terminale electronice de plata Global Payments provin din judetele Ilfov, Prahova, Dambovita, Galati sau Bistrita-Nasaud. Un numar important de solicitari a venit prin sucursalele bancii partenere pentru care Global Payments ofera servicii de plata prin card, prin aplicatii si canale online sau prin social media.
“Comerciantii manifesta un interes tot mai mare pentru aplicatia GP tom, care transforma telefonul mobil in POS. La finalul anului trecut inregistram aproximativ 4000 de dispozitive mobile pe care functiona aplicatia GP tom. Datele arata ca aproape 95% dintre tranzactii sunt contactless si se fac la magazinele alimentare si supermarketuri, la hoteluri si resort-uri, la restaurante si fast-food-uri, in magazinele de piese auto sau la cabinetele stomatologice. Inca de cand am lansat aceasta solutie de plata in Romania, in 2021, am observat o tendinta de crestere pe plan local a preferintei pentru plati electronice. In portofoliul nostru exista, in acest moment peste 220 de categorii de comercianti care folosesc solutiile noastre de plata electronica, fie ca sunt GP tom sau POS-uri”, declara Ionela Mitran, Deputy Sales Director, Global Payments Romania.
Conform unei analize realizata de Global Payments pentru anul 2022, romanii si-au pastrat afinitatea pentru tranzactiile electronice dobandita in perioada pandemiei, ajungand sa realizeze plati cu cardul in valoare de peste 6,3 miliarde de lei (6,349 mld. lei), cu 84 de milioane de lei mai mult decat in anul anterior. In total, romanii au realizat in 2022 peste 53 de milioane de tranzactii electronice, cu 12% mai mult decat in 2021, cand s-au inregistrat aproximativ 47 de milioane de plati cu cardul.
Cererea pentru sisteme de acceptare a platilor a fost evidenta si in 2022, semnaland o nevoie crescuta pentru servicii digitale, ca urmare a schimbarii comportamentului de plata al consumatorilor, mult mai orientati catre platile contactless si online. Numarul clientilor din Romania care detin terminale Global Payments de acceptare a platilor cu cardul sau aplicatii care le transforma telefonul sau tableta in POS-uri mobile (GP tom) a crescut anul trecut cu 27%, ajungand la peste 14.000 de comercianti.

Din aceeasi categorie

21 Feb 10:15 | Vanzarea afacerii catre mai multi cumparatori: gestionarea eficienta a transferului
21 Feb 10:26 | MAZARS: Romania ramane pe locul 3 in topul destinatiilor preferate pentru investitii
20 Feb 13:06 | Somatia fiscala ANAF si riscul de 6 ani de inchisoare: justitie fiscala sau abuz?
20 Feb 11:56 | Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe constructiilor de locuinte
20 Feb 06:25 | ASEMER: Pe piata rezidentiala din Romania, va prima aspectul credibilitatii
17 Feb 15:47 | AHK: Schimburile comerciale romano-germane au depasit 42 miliarde euro anul trecut
12 Feb 11:57 | BEI: Companiile iau masuri pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera
03 Feb 13:53 | CITR: Nordis Management in insolventa - stadiul procedurii si scenarii de redresare
03 Feb 11:17 | Clifford Chance Badea si-a extins echipa datorita cresterii activitatii in energie
29 Ian 13:51 | KeysFin: Numarul de insolvente, suspendari si radieri de companii a crescut in 2024
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA