Duminică, 27 Iulie 2025
RO EN

Documentatiile pentru autorizatiile de construire pot fi depuse in format electronic

Documentatiile pentru autorizatiile de construire vor putea fi depuse si in format electronic integral, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va ajuta la reducerea birocratiei si la sprijinirea proiectelor de investitii in constructii.
La finalul saptamanii trecute a fost publicata o noua Ordonanta de Urgenta prin care, in vederea facilitarii procedurilor de autorizare in domeniul lucrarilor de constructii, arhitectura si urbanism, se reglementeaza depunerea inscrisurilor in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata (semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat).
Astfel se faciliteaza procedura de depunere a documentatiilor in vederea obtinerii de avize, acorduri, aprobari si autorizatii, ca alternativa la depunerea acestora in forma letric (pe hartie) cu semnatura olografa, stampila si parafa.
Noua Ordonanta stipuleaza in mod expres ca inscrisurile depuse in format electronic au forta juridica egala cu cele depuse in format letric (pe hartie).
Semnatura electronica extinsa calificata poate fi aplicata de arhitecti, auditori energetici, experti tehnici, specialisti cu drept de semnatura in amenajarea teritoriului si urbanism, diriginti de santier, ingineri sau responsabili tehnici cu executia, iar aceasta tine loc atat de semnatura olografa, cat si de stampila individuala.
Aceleasi prevederi se aplica si persoanelor fizice din domenii conexe constructiilor, arhitecturii si urbanismului care elaboreaza studii, analize, cercetari si proiecte.
Autoritatile publice care emit avize, acorduri, certificate de urbanism sau autorizatii de construire sunt obligate sa primeasca inscrisurile in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va indica mentionarea calitatii profesionale, titlul de calificare, indentificatorul unic, precum si alte elemente specifice.
Dupa cum am mentionat intr-un articol publicat in urma cu putin timp pe tema semnaturii elecronice si a principalelor aspecte care trebuie cunoscute, semnatura electronica poate aduce avantaje majore in ceea ce priveste eficienta desfasurarii activitatii societatilor, persoanelor fizice si nu in ultimul rand, a autoritatilor publice, prin reducerea birocratiei si a volumului de munca. In Romania, prima lege privind semnatura electronica este datata din anul 2001, iar la nivel european exista un Regulament din anul 2014 care este direct aplicabil in toate Statele Membre UE.

Din aceeasi categorie

16 Iul 13:27 | AVOCAT: Dezvoltatorii imobiliari iau masuri drastice in lupta cu TVA
14 Iul 11:33 | Allianz Trade: Cum gestioneaza companiile europene si americane razboiul comercial
11 Iul 12:36 | Restituirea unor sume platite la Fondul de Tranzitie Energetica, o corectare ratata
11 Iul 12:55 | Tranzactii de 2,7 miliarde euro pe piata de M&A din Romania, in primul semestru
09 Iul 16:53 | Reglementare a concesionarii terenurilor pentru productia de energie regenerabila
04 Iul 13:38 | Singura certitudine in economia din 2025 este ca nicio firma nu va rezista singura
03 Iul 12:01 | NAI: 4 efecte contrare ale majorarii TVA, care duc la scaderea incasarilor bugetare
27 Iun 11:46 | ANALIZA: La fiecare 1 milion de euro profit al firmelor, statul ia 300.000 de euro
26 Iun 11:00 | HIDROSERV iese din insolventa si se pregateste pentru noi perspective de crestere
25 Iun 16:49 | CC Tax: Se impune o discutie serioasa asupra eficientei si bunei-credinte a ANAF
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA