Marți, 28 Octombrie 2025
RO EN

Documentatiile pentru autorizatiile de construire pot fi depuse in format electronic

Documentatiile pentru autorizatiile de construire vor putea fi depuse si in format electronic integral, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va ajuta la reducerea birocratiei si la sprijinirea proiectelor de investitii in constructii.
La finalul saptamanii trecute a fost publicata o noua Ordonanta de Urgenta prin care, in vederea facilitarii procedurilor de autorizare in domeniul lucrarilor de constructii, arhitectura si urbanism, se reglementeaza depunerea inscrisurilor in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata (semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat).
Astfel se faciliteaza procedura de depunere a documentatiilor in vederea obtinerii de avize, acorduri, aprobari si autorizatii, ca alternativa la depunerea acestora in forma letric (pe hartie) cu semnatura olografa, stampila si parafa.
Noua Ordonanta stipuleaza in mod expres ca inscrisurile depuse in format electronic au forta juridica egala cu cele depuse in format letric (pe hartie).
Semnatura electronica extinsa calificata poate fi aplicata de arhitecti, auditori energetici, experti tehnici, specialisti cu drept de semnatura in amenajarea teritoriului si urbanism, diriginti de santier, ingineri sau responsabili tehnici cu executia, iar aceasta tine loc atat de semnatura olografa, cat si de stampila individuala.
Aceleasi prevederi se aplica si persoanelor fizice din domenii conexe constructiilor, arhitecturii si urbanismului care elaboreaza studii, analize, cercetari si proiecte.
Autoritatile publice care emit avize, acorduri, certificate de urbanism sau autorizatii de construire sunt obligate sa primeasca inscrisurile in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va indica mentionarea calitatii profesionale, titlul de calificare, indentificatorul unic, precum si alte elemente specifice.
Dupa cum am mentionat intr-un articol publicat in urma cu putin timp pe tema semnaturii elecronice si a principalelor aspecte care trebuie cunoscute, semnatura electronica poate aduce avantaje majore in ceea ce priveste eficienta desfasurarii activitatii societatilor, persoanelor fizice si nu in ultimul rand, a autoritatilor publice, prin reducerea birocratiei si a volumului de munca. In Romania, prima lege privind semnatura electronica este datata din anul 2001, iar la nivel european exista un Regulament din anul 2014 care este direct aplicabil in toate Statele Membre UE.

Din aceeasi categorie

17 Oct 11:49 | PWC: Piata locala de fuziuni si achizitii a crescut la 1,5 miliarde euro, in T3 din 2025
16 Oct 13:33 | Horvath: Performanta financiara, prioritatea nr. 1 pentru companiile din Romania
09 Oct 15:24 | Clifford Chance a asistat Nofar Energy la vanzarea participatiei in Ratesti Solar
09 Oct 07:35 | AON: Programe de asigurare pentru peste 95 km de autostrazi noi in Romania
07 Oct 11:39 | CITR: Insolventele scad usor, insa cererile de concordat preventiv cresc cu peste 30%
06 Oct 16:38 | Toncescu & Asociatii consolideaza o echipa puternica de litigii pe piata de avocatura
03 Oct 10:51 | PWC: Presiunea conformarii fiscale poate deveni un avantaj pentru companii
02 Oct 10:59 | Horvath CxO 2025: Executivii din CEE muta accentul de la "green" la "lean"
01 Oct 17:55 | BCG: 17% din companiile europene, presate de transformare si restructurare masiva
01 Oct 12:26 | KPMG Romania: Ramona Jurubita, primeste al treilea mandat la conducerea companiei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA