Luni, 09 Iunie 2025
RO EN

Documentatiile pentru autorizatiile de construire pot fi depuse in format electronic

Documentatiile pentru autorizatiile de construire vor putea fi depuse si in format electronic integral, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va ajuta la reducerea birocratiei si la sprijinirea proiectelor de investitii in constructii.
La finalul saptamanii trecute a fost publicata o noua Ordonanta de Urgenta prin care, in vederea facilitarii procedurilor de autorizare in domeniul lucrarilor de constructii, arhitectura si urbanism, se reglementeaza depunerea inscrisurilor in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata (semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat).
Astfel se faciliteaza procedura de depunere a documentatiilor in vederea obtinerii de avize, acorduri, aprobari si autorizatii, ca alternativa la depunerea acestora in forma letric (pe hartie) cu semnatura olografa, stampila si parafa.
Noua Ordonanta stipuleaza in mod expres ca inscrisurile depuse in format electronic au forta juridica egala cu cele depuse in format letric (pe hartie).
Semnatura electronica extinsa calificata poate fi aplicata de arhitecti, auditori energetici, experti tehnici, specialisti cu drept de semnatura in amenajarea teritoriului si urbanism, diriginti de santier, ingineri sau responsabili tehnici cu executia, iar aceasta tine loc atat de semnatura olografa, cat si de stampila individuala.
Aceleasi prevederi se aplica si persoanelor fizice din domenii conexe constructiilor, arhitecturii si urbanismului care elaboreaza studii, analize, cercetari si proiecte.
Autoritatile publice care emit avize, acorduri, certificate de urbanism sau autorizatii de construire sunt obligate sa primeasca inscrisurile in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va indica mentionarea calitatii profesionale, titlul de calificare, indentificatorul unic, precum si alte elemente specifice.
Dupa cum am mentionat intr-un articol publicat in urma cu putin timp pe tema semnaturii elecronice si a principalelor aspecte care trebuie cunoscute, semnatura electronica poate aduce avantaje majore in ceea ce priveste eficienta desfasurarii activitatii societatilor, persoanelor fizice si nu in ultimul rand, a autoritatilor publice, prin reducerea birocratiei si a volumului de munca. In Romania, prima lege privind semnatura electronica este datata din anul 2001, iar la nivel european exista un Regulament din anul 2014 care este direct aplicabil in toate Statele Membre UE.

Din aceeasi categorie

28 Mai 13:25 | AHK: Asteptarile companiilor privind situatia economica din Romania s-au deteriorat
28 Mai 12:22 | Transporturile, industria prelucratoare si constructiile: sectoare-cheie sub presiune
26 Mai 16:23 | NextUp: 5 lucruri care trebuie sa se schimbe in relatia statului cu mediul de afaceri
26 Mai 11:06 | REI: Peste 1,5 miliarde euro fonduri europene pentru antreprenori, in aceasta vara
22 Mai 10:21 | BCG: Industria globala de asset management atinge un nivel record in 2024
15 Mai 15:03 | AOAR: Sesiuni de lucru cu antreprenorii pentru sustinerea IMM-urilor in criza
14 Mai 14:27 | Sierra Quadrant: Cresterea taxelor pe fondul inflatiei, risc de insolventa sau faliment
12 Mai 13:42 | Antreprenorii pot recupera mai rapid creante de pana la 50.000 lei de la clientii lor
05 Mai 16:04 | FILIP&Co: OUG 31/2025 poate debloca urbanismul si sa impulsioneze investitiile?
30 Apr 12:19 | MAZARS: Concurenta acerba influenteaza strategiile liderilor din Romania si ECE
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA