Marți, 16 Decembrie 2025
RO EN

Documentatiile pentru autorizatiile de construire pot fi depuse in format electronic

Documentatiile pentru autorizatiile de construire vor putea fi depuse si in format electronic integral, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va ajuta la reducerea birocratiei si la sprijinirea proiectelor de investitii in constructii.
La finalul saptamanii trecute a fost publicata o noua Ordonanta de Urgenta prin care, in vederea facilitarii procedurilor de autorizare in domeniul lucrarilor de constructii, arhitectura si urbanism, se reglementeaza depunerea inscrisurilor in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata (semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat).
Astfel se faciliteaza procedura de depunere a documentatiilor in vederea obtinerii de avize, acorduri, aprobari si autorizatii, ca alternativa la depunerea acestora in forma letric (pe hartie) cu semnatura olografa, stampila si parafa.
Noua Ordonanta stipuleaza in mod expres ca inscrisurile depuse in format electronic au forta juridica egala cu cele depuse in format letric (pe hartie).
Semnatura electronica extinsa calificata poate fi aplicata de arhitecti, auditori energetici, experti tehnici, specialisti cu drept de semnatura in amenajarea teritoriului si urbanism, diriginti de santier, ingineri sau responsabili tehnici cu executia, iar aceasta tine loc atat de semnatura olografa, cat si de stampila individuala.
Aceleasi prevederi se aplica si persoanelor fizice din domenii conexe constructiilor, arhitecturii si urbanismului care elaboreaza studii, analize, cercetari si proiecte.
Autoritatile publice care emit avize, acorduri, certificate de urbanism sau autorizatii de construire sunt obligate sa primeasca inscrisurile in format electronic, semnate cu semnatura electronica extinsa calificata. Aceasta va indica mentionarea calitatii profesionale, titlul de calificare, indentificatorul unic, precum si alte elemente specifice.
Dupa cum am mentionat intr-un articol publicat in urma cu putin timp pe tema semnaturii elecronice si a principalelor aspecte care trebuie cunoscute, semnatura electronica poate aduce avantaje majore in ceea ce priveste eficienta desfasurarii activitatii societatilor, persoanelor fizice si nu in ultimul rand, a autoritatilor publice, prin reducerea birocratiei si a volumului de munca. In Romania, prima lege privind semnatura electronica este datata din anul 2001, iar la nivel european exista un Regulament din anul 2014 care este direct aplicabil in toate Statele Membre UE.

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA