„Inca de la finele anului trecut am vazut un interes tot mai mare al romanilor de a-si rezolva litigiile pe care le au cu bancile si IFN-urile pe cale amiabila, prin intermediul CSALB. Tendinta de crestere s-a mentinut si anul acesta, situatie care ne asteptam sa continue si in a doua parte a anului, atat in Bucuresti, cat si in tara. Cred ca CSALB are un rol important in detensionarea relatiilor dintre consumatori si banci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evolutia numarului de dosare”, a declarat Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
In primele sase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite in dosare, de 7 ori mai mult fata de 2017.
Modalitatea preferata de transmitere a cererilor conforme a fost, in primele sase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin posta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).
Judetele cu cele mai multe cereri:
- Bucuresti-Ilfov: 190 cereri
- Prahova: 27 cereri
- Iasi 23 cereri
- Brasov 17 cereri
- Constanta 17 cereri
- Bacau 16 cereri
Despre CSALB
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.