Miercuri, 26 Februarie 2025
RO EN

CNIPMMR: 98% dintre firme sunt afectate de masurile limitarii infectiei cu COVID-19

Ca urmare a intensificarii efectelor virusului COVID-19 in Europa si a masurilor luate pentru a limita raspandirea, CNIPMMR analizeaza in ce masura sunt afectate intreprinderile mici si mijlocii din Romania si cat de necesara este interventia autoritatilor statului pentru adoptarea de masuri in sprijinul firmelor.
In perioada 12.03.2020-15.03.2020, CNIPMMR a realizat un amplu sondaj in ceea ce priveste impactul economic al virusului COVID-19.
Sondajul a fost derulat in perioada 12.03.2020 – 15.03.2020 si a intervievat un numar de 8374 antreprenori, care au fost in proportie de 61,8% microintreprinderi, 23,2% intreprinderi mici, 9,3% intreprinderi mijlocii si 5,7% alte forme de organizare.
Numarul de salariati ai antreprenorilor chestionati au fost: 54,8% sub 5 salariati, 25,2% peste 10 salariati si 20% intre 5-10 salariati.
Domeniile de activitate ale respondentilor au fost: servicii (45,1%), comert (22,1%), turism (15,5%), industrie (7,3%), transporturi (7%), altele (3%).
In ceea ce priveste regiunile in care acestia isi desfasoara activitate, antreprenorii chestionati au urmatoarea apartenenta geografica: Bucuresti-Ilfov (28,4%), Centru (15,7%), Nord-Vest (14%), Sud-Est (12,4%), Nord-Est (12,1%), Sud Muntenia (7%), Vest (5,4%) si Sud-Vest (5%).
Intrebati daca ii afecteaza sau urmeaza sa ii afecteze masurile adoptate in contextul limitarii infectiei cu COVID-19, 98,6% au mentionat ca “Da” si doar 1,4% au mentionat ca “Nu”.
Astfel, printre principalele efecte pe care antreprenorii le-au mentionat ca urmare a COVID – 19, se numara (raspunsuri multiple): scaderea vanzarilor (65,6%), scaderea cifrei de afaceri (58,8%), suspendarea temporara a activitatii (56,4%), dificultati la incasare (54%), restrangerea activitatii (51,4%), intarzieri la plata furnizorilor (47,6%), disponibilizari (21,5%) si inchiderea firmei (12,4%).
In ceea ce priveste procentul cu care antreprenorii chestionati estimeaza scaderea cifrei de afaceri, 34,4% au mentionat > 60, 29,5% intre 20 – 40, 24,6% intre 40 – 60 si 11,4% intre 0 – 20.
Astfel, principalele masuri pe care acestia le considera necesare pentru a putea depasi aceasta situatie de criza, se numara (raspunsuri multiple):
1. Program de ajutor de stat privind sustinerea de subventii de pana la 75% pentru plata salariilor din domeniile afectate de criza (69,1%),
2. Achitarea in totalitate si direct din bugetul sanatatii, a indemnizatiei aferente concediilor medicale pentru angajatii bolnavi de coronavirus sau aflati in carantina (fara plata din partea angajatorului si ulterior acesta sa recupereze banii de la Casa de sanatate) (51,7%),
3. Acordarea posibilitatii amanarii platii contributiilor pentru asigurari sociale si de sanatate datorate de salariati si platite de angajatori, cu pana la 3 luni (65,4%),
4. Amanarea platii impozitului pentru IMM-urile in dificultate (60,3%),
5. Finantarea IMM-urilor cu dobanda 0 (38,2%),
6. Elaborarea unui plan de comunicare care sa cuprinda un site cu informatii despre toate masurile adoptate pentru sustinerea economiei in aceasta perioada (32,2%),
7. Refinantarea sau extinderea perioadelor de scadenta pentru imprumuturi (28,9%),
8. Acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant in situatii exceptionale, in cuantum de 75% din salariul corespunzator unei zile lucratoare suportate din bugetul de stat (26,5%),
9. Asigurarea cadrului legislativ privind politici de lucru flexible (21,5%),
10. Introducerea institutiei mediatorului de credite pentru IMM-uri (10,9%).
In final, termenul maxim pe care antreprenorii il considera necesar pentru adoptarea de masuri economice de sprijin este de 1 saptamana (37,8%), 1 luna (33,4%) si 2 saptamani (28,8%).

Din aceeasi categorie

24 Feb 11:28 | Sierra Quadrant: Multe firme nu sau adaptat la noua dinamica a economiei din 2025
21 Feb 10:15 | Vanzarea afacerii catre mai multi cumparatori: gestionarea eficienta a transferului
21 Feb 10:26 | MAZARS: Romania ramane pe locul 3 in topul destinatiilor preferate pentru investitii
20 Feb 13:06 | Somatia fiscala ANAF si riscul de 6 ani de inchisoare: justitie fiscala sau abuz?
20 Feb 11:56 | Consiliul Concurentei a declansat o investigatie pe constructiilor de locuinte
20 Feb 06:25 | ASEMER: Pe piata rezidentiala din Romania, va prima aspectul credibilitatii
17 Feb 15:47 | AHK: Schimburile comerciale romano-germane au depasit 42 miliarde euro anul trecut
12 Feb 11:57 | BEI: Companiile iau masuri pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera
03 Feb 13:53 | CITR: Nordis Management in insolventa - stadiul procedurii si scenarii de redresare
03 Feb 11:17 | Clifford Chance Badea si-a extins echipa datorita cresterii activitatii in energie
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA