
ANAP propune, pentru deblocarea investitiilor, constituirea unor noi garantii de buna executie prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege (individual sau in orice combinatie), inclusiv prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi, fara a fi necesara verificarea conditiei ca aceasta posibilitate sa fi fost prevazuta la nivelul documentatiei de atribuire.
De asemenea, potrivit Notei de Fundamentare a proiectului de OUG, in vederea eliminarii unor potentiale obstacole la momentul constituirii noilor garantii de buna executie este necesara clarificarea situatiilor lucrarilor ce au fost deja executate, produselor ce au fost furnizate si a serviciilor prestate pana la momentul intrarii in vigoare a ordonantei. In acest sens, garantiile nou constituite ar urma sa acopere, acolo unde este posibila receptia, chiar si partiala, restul ramas de executat in totalitate, cu diminuarea corespunzatoare, respectiv pana la cel mult 70%, a garantiei initiale, pentru partea din contract ce a fost receptionata.
"Promovarea acestor masuri va diminua riscul acumularii unor blocaje in implementarea proiectelor, in special a celor finantate din fonduri nerambursabile, care sunt de natura sa le afecteze intr-o masura sistemica, respectiv afectarea in mod negativ a gradului de absorbtie, cerintele de atingere a indicatorilor de program, cu riscul de a pune Romania in situatia de a returna o parte din sumele incasate de la Comisia Europeana. Amanarea adoptarii masurilor propuse ar aduce grave prejudicii, cu efecte pe termen lung, asupra proiectelor aflate in implementare", se precizeaza in documentul de motivare.
Pentru a consulta proiectul de OUG privind unele masuri referitoare la garantiile de buna executie constituite in cadrul contractelor de achizitie publica si al contractelor sectoriale, click aici!