Vineri, 20 Iunie 2025
RO EN

ANAF: 38.000 de contribuabili au depus cereri de anulare a obligatiilor accesorii

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat, printr-un comunicat, ca actiunile de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale se deruleaza in continuare si le reaminteste pe aceasta cale celor care inregistreaza obligatii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, ca pot beneficia, in conditiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale. Una dintre ele este sub forma anularii, in totalitate, a obligatiilor accesorii, sens in care institutia mentioneaza ca pana la data de 19.11.2019 au depus notificari/cereri de anulare a obligatiilor accesorii un numar de 38.026 de contribuabili.
Astfel, pentru accesarea facilitatii fiscale constand in anularea obligatiilor accesorii, ANAF precizeaza ca, pana la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie sa fie respectate conditiile impuse de lege, respectiv achitarea obligatiilor bugetare principale cu scadente pana la 31.12.2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 01.01.2019 si 16.12.2019.
Anularea obligatiilor accesorii nu este conditionata de depunerea notificarii privind intentia de a beneficia de aceasta facilitate fiscala, insa este obligatoriu sa fie depusa, pana la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere in acest sens, la organele fiscale competente.
Eficienta accesarii unei astfel de facilitati consta in aceea ca, prin achitarea voluntara a obligatiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 01.01.2019 si 15.12.2019, se pot anula obligatiile accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. In caz contrar, se vor continua masurile de executare silita asupra tuturor veniturilor si bunurilor detinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligatii.
Cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii poate fi depusa si fara a fi necesara deplasarea contribuabilului la organul fiscal competent, respectiv prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”.
Administratia fiscala asigura in continuare contribuabilii de intreaga disponibilitate pentru o mai buna informare privind accesarea acestei facilitati fiscale.  Informatii suplimentare se pot obtine utilizand formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro si telefonic, prin contactarea serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor – call-center - la numarul de telefon 031.403.91.60.

Din aceeasi categorie

06 Iun 11:50 | PWC: Adaptarea la schimbare - strategii de restructurare si conformare fiscala
05 Iun 11:41 | CC Tax: Reforma disciplinei fiscale trebuie sa inceapa cu decizii executive clare
04 Iun 15:32 | Volker Raffel, CEO e.on Romania, este noul presedinte al AHK Romania
28 Mai 13:25 | AHK: Asteptarile companiilor privind situatia economica din Romania s-au deteriorat
28 Mai 12:22 | Transporturile, industria prelucratoare si constructiile: sectoare-cheie sub presiune
26 Mai 16:23 | NextUp: 5 lucruri care trebuie sa se schimbe in relatia statului cu mediul de afaceri
26 Mai 11:06 | REI: Peste 1,5 miliarde euro fonduri europene pentru antreprenori, in aceasta vara
22 Mai 10:21 | BCG: Industria globala de asset management atinge un nivel record in 2024
15 Mai 15:03 | AOAR: Sesiuni de lucru cu antreprenorii pentru sustinerea IMM-urilor in criza
14 Mai 14:27 | Sierra Quadrant: Cresterea taxelor pe fondul inflatiei, risc de insolventa sau faliment
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA