Sâmbătă, 02 August 2025
RO EN

REVEAL: Romanii, ingrijorati de noul val al pandemiei si nesiguranta legata de viitor

Dupa o perioada cu un nivel ridicat de relaxare (26% in septembrie 2021), scaderea incidentei acestei stari, alaturi de cea de energie/ optimism este fireasca, conform unui nou studiu Reveal Marketing Research. Romanii se plaseaza, in luna octombrie, intr-un moment de furie (cu 5% mai crescut fata de luna precedenta), succedat de neliniste si ingrijorare - tradusa prin prisma problemelor din contextul actual, respectiv noul val al pandemiei si a nesigurantei legata de viitor, arata analiza Reveal.
Comparativ cu octombrie 2020, iese in evidenta, in primul rand, multumirea fata de nivelul de dezvoltare personala (crestere de aproape 10%) si fata de starea de spirit (crestere de aproape 5%). Dupa aproape doi ani de incercari grele, romanii investesc in ei insisi prin produse/ servicii care sa le deserveasca aceasta nevoie. La nivel national, comparativ cu luna precedenta, satisfactia fata de cariera se mentine in aceiasi parametri. In schimb, satisfactia fata de venituri a scazut de la 64% la 56%. Cei mai multumiti de cariera si de venituri sunt si in aceasta luna tinerii profesionisti.
 
Relatiile sociale ocupa in continuare primul loc
Relatiile sociale se afla, in continuare, pe primul loc in motivatiile romanilor si inregistreaza procente mai ridicate (41%) fata de septembrie 2021 (38%). Scade in importanta teritoriul depasirii obstacolelor (scadere de aproape 5%). Nu sunt inregistrate diferente majore intre octombrie 2020 si octombrie 2021 - observandu-se doar o crestere a importantei relatiilor sociale, mai arata analiza Reveal.
Dupa doi ani de pandemie, in care schimbarile legate de restrictii au fost la ordinea zilei, romanii prefera sa se concentreze in continuare pe relatiile lor sociale in detrimentul obstacolelor care le-ar putea iesi in cale.
 
Economii mai mici
Romanii economisesc mai putin in aceasta luna, comparativ cu luna trecuta, dar si cu octombrie 2020. Comportamentele de consum ale romanilor se modifica in aceasta luna prin prisma cheltuielilor, acestea scazand (comparativ cu septembrie 2021 si octombrie 2020) pentru majoritatea categoriilor de produse (chiar si cele de baza). Cu toate acestea, romanii investesc in continuare in dezvoltarea lor personala.
***
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 13 ani companii din Romania si Europa. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

11 Iul 12:40 | Moody’s: Romania este mai aproape de revenirea pe traiectoria fiscal-bugetara
09 Iul 07:00 | ISC nu a avizat nici o documentatie pentru investitii publice in trimestrul I 2025
03 Iul 11:44 | COLLIERS: Dupa un inceput bun de an, sectorul constructiilor da semne de incetinire
30 Iun 16:04 | Proiecte PNRR si licitatii de 5 miliarde euro sunt prioritare pana la finalul anului
30 Iun 11:19 | INS: In mai 2025 s-au eliberat 3.364 autorizatii pentru cladiri rezidentiale
27 Iun 11:51 | INS: Crestere optima a activitatii din constructii, in perioada iunie-august 2025
24 Iun 14:16 | Investitii cu impact: prioritati guvernamentale pentru perioada 2025-2028
23 Iun 10:45 | Bucurestenii respira un aer tot mai toxic - 60% din poluare vine din trafic
23 Iun 10:24 | BEI isi majoreaza plafonul de finantare pentru 2025 la 100 miliarde euro
20 Iun 11:51 | INS: Investitiile in constructii noi au depasit 4 miliarde euro in primul trimestru
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA