Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

PMR: Din perspectiva bugetului UE, nicio autostrada nu va fi definitivata curand

Reteaua de transport rutier din Romania este cel mai putin dezvoltata din tarile Uniunii Europene, in tara noastra existand, in prezent, numai 320 km de autostrada. Nici in privinta proiectelor specifice realizabile statul roman nu se afla intr-o situatie mai buna, deoarece nu beneficiaza de fondurile necesare pentru extinderea retelei. Astfel, trebuie finalizate lucrarile la A1 (sectiunea Pitesti - Nadlac), A2 (Bucuresti - Constanta) si A3 (Transilvania) - intarziate in mod repetat din cauza problemelor cu antreprenorii desemnati, a exproprierilor si - nu in ultimul rand - a lipsei banilor. Mai mult, lucrari viitoare precum A4 (Iasi - Targu Mures) si A5 (Albita - Focsani - Ploiesti) - care trebuiau finalizate in 2013, respectiv 2016 - nici nu au mai fost luate in calcul in proiectiile viitoarelor bugete pentru investitii. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta PMR, din Polonia, niciuna dintre autostrazi nu va fi definitivata curand din perspectiva bugetului Uniunii Europene. Conform proiectelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale realizate inaintea recesiunii, pana in 2016 Romania ar fi trebuit sa aiba aproximativ 1.874 km de autostrada.
Proiecte de 15 miliarde euro, in Europa Centrala
Fondurile alocate pentru dezvoltarea infrastructurii din regiunea Europei Centrale vor creste considerabil in urmatorii doi ani, potrivit studiului citat. Totusi, din cauza complexitatii proiectelor planificate, nu toate investitiile finantate cu ajutorul UE vor fi realizate pana in 2013. In aceste conditii, aprobarea formei finale a bugetului european pentru perioada 2014 - 2020 este esentiala pentru dezvoltarea tarilor din regiune. Astfel, dupa un declin de 2% al pietei constructiilor de drumuri din Europa Centrala, analistii PMR estimeaza o revenire la o rata de crestere medie de 5% in urmatorii ani, urmand a depasi valoarea de 15 miliarde euro, anual in 2012 si 2013. Polonia va exercita, in continuare, cea mai puternica influenta asupra domeniului specific, in aceasta tara fiind alocate circa 40% din proiectele actuale, datorita - in special - pregatirii pentru Campionatul de Fotbal Euro 2012. "In prezent, in Polonia sunt in executie circa 1.300 km de drumuri expres si autostrazi, in valoare de peste 14 miliarde euro, acestea fiind deja contractate. De asemenea, contracte pentru executia altor 600 km vor fi scoase la licitatie pana la sfarsitul acestui an", a precizat Bartlomiej Sosna, autor al studiului PMR. Informatii suplimentare, la www.pmrcorporate.com

Din aceeasi categorie

09 Dec 12:20 | ASE & Fundatia Deloitte: Puncte forte ale Romaniei in atragerea de investitori straini
09 Dec 10:57 | Stabilizare in piata europeana a constructiilor, potrivit estimarilor EUROCONSTRUCT
09 Dec 10:31 | BCR Leasing a finantat cu peste 210 mil. euro companii din industria constructiilor
09 Dec 10:31 | BEI: Companiile romanesti investesc si se digitalizeaza, dar raman precaute
28 Noi 12:54 | INS: Scadere estimata in productia de constructii pana la inceputul anului 2026
28 Noi 12:53 | Autorizatii de construire: Creștere de 4,1% în primele 10 luni ale anului 2025
27 Noi 12:09 | ING: Estimari prudent optimiste pentru piata autohtona de constructii in 2026 si 2027
24 Noi 14:47 | 70 miliarde euro pentru Romania - estimarea Comisiei Europene pentru 2028-2034
21 Noi 14:44 | MIPE: Tara este un santier, ne apropiem de 50% fonduri PNRR atrase la final de 2025
20 Noi 18:55 | INS: Crestere de peste 9% a volumului lucrarilor de constructii, in primele noua luni
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA