Luni, 28 Iulie 2025
RO EN

DSV Road: Efectul inflatiei - cerere mai mare cu 40% pentru transport de tip grupaj

In contextul inflatiei accentuate, cererea pentru transport de tip grupaj a crescut cu 40% in acest an, fiind o solutie de transport de marfuri mai putin costisitoare comparativ cu alte tipuri de transport. Astfel, companiile din Romania reduc costurile cu serviciile de transport si cu depozitarea stocurilor cu pana la 80%, arata o analiza DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport din Europa.
Transportul in regim grupaj reprezinta incarcarea unui singur camion cu marfurile mai multor companii, cu destinatari diferiti. Companiile care nu au suficienta marfa pentru a inchiria spatiul complet intr-un camion prefera solutia de tip grupaj, prin care pot transporta de la un singur colet pana la trei paleti de produse, adica intre 10 kg si 2.500 kg. Astfel, camioanele de linie DSV preiau intreaga incarcatura, fiecare partida de marfa fiind integrata in reteaua paneuropeana de distributie a companie, ce are mai mult de 300 de terminale si de birouri. Prin plecarile zilnice din mai mult de 30 de tari, companiile client beneficiaza atat de flexibilitate in alegerea datelor de preluare si de livrarem si timp fix de tranzit, cat si de predictibilitate si trasabilitate completa.
“Nivelul ridicat al inflatiei a generat cresterea costurilor in avalansa pe piata locala si nu numai, ceea ce a determinat companiile din Romania sa caute cele mai eficiente solutii pentru reducerea cheltuielilor in business. Astfel, interesul pentru transportul de tip grupaj a crescut exponential in 2022, avand in vedere multitudinea de avantaje oferite, printre care, optimizarea costurilor de transport, timpi de tranzit bine stabiliti, preluari zilnice, reducerea cheltuielilor cu spatiile de depozitare, stocuri mai mici sau chiar inexistente si diminuarea amprentei de CO2, o solutie tot mai cautata de companii”, explica Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
Companiile isi pot eficientiza operatiunile cu ajutorul transportului in regim de grupaj, fiind preferat de toate tipurile de firme, mici, medii si corporate, indiferent de dimensiunea business-ului, din toate domeniile - retail, ecommerce, IT&C, automotive, pharma si altele. Prin reteaua de grupaj a DSV Road sunt transportate numeroase tipuri de marfa, de la marfuri generale, electronice si electrocasnice, componente auto, chimicale, marfuri periculoase ADR, articole vestimentare, dar si alimente si alte marfuri perisabile.
Totodata, cererea pentru transportul de tip grupaj a crescut in acest an si pentru ca tot mai multe companii, in special cele de ecommerce, renunta la stocuri si, implicit, spatii de depozitare, preferand vanzarea prin sistemul dropshipping.
“Desi in continuare transportul de tip grupaj este folosit preponderent pentru importarea de marfuri, in ultimii ani creste treptat cererea pentru acest tip de transport si pentru export, in special in industriile automotive si retail, dar si alte domenii, echilibrand astfel balanta economica. Astfel, ne asteptam la o crestere accelerata a interesului pentru serviciul de grupaj in viitorul apropiat, in special din Romania spre alte tari, urmand sa aiba loc o evolutie spectaculoasa a dezvoltarii acestui tip de transport”, adauga Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.
In acest context, serviciile de transport in regim grupaj reprezinta aproximativ 60% din business-ul DSV Road in Romania, urmat de transportul intermodal.
Pentru 2023, compania estimeaza o crestere a cererii pentru serviciile de grupaj de cel putin 20%.
In 2022, avand in vedere cererea tot mai mare pentru multiple servicii de transport, DSV Road se asteapta la o crestere de 40% a business-ului comparativ cu anul trecut, estimand o cifra de afaceri de 70 milioane de euro.
“Cu reteaua noastra paneuropeana extinsa si sistematizata, completata de personalul nostru calificat, clientii beneficiaza, indiferent de volume, de o acoperire europeana puternica si de cunostinte valoroase despre piata locala, de un serviciu rapid de grupaj fiabil si eficient”, transmite Sergiu Iordache, Managing Director DSV Road.

Din aceeasi categorie

11 Iul 12:40 | Moody’s: Romania este mai aproape de revenirea pe traiectoria fiscal-bugetara
09 Iul 07:00 | ISC nu a avizat nici o documentatie pentru investitii publice in trimestrul I 2025
03 Iul 11:44 | COLLIERS: Dupa un inceput bun de an, sectorul constructiilor da semne de incetinire
30 Iun 16:04 | Proiecte PNRR si licitatii de 5 miliarde euro sunt prioritare pana la finalul anului
30 Iun 11:19 | INS: In mai 2025 s-au eliberat 3.364 autorizatii pentru cladiri rezidentiale
27 Iun 11:51 | INS: Crestere optima a activitatii din constructii, in perioada iunie-august 2025
24 Iun 14:16 | Investitii cu impact: prioritati guvernamentale pentru perioada 2025-2028
23 Iun 10:45 | Bucurestenii respira un aer tot mai toxic - 60% din poluare vine din trafic
23 Iun 10:24 | BEI isi majoreaza plafonul de finantare pentru 2025 la 100 miliarde euro
20 Iun 11:51 | INS: Investitiile in constructii noi au depasit 4 miliarde euro in primul trimestru
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA