Vineri, 31 Octombrie 2025
RO EN

FUZIUNEA - noua metoda de crestere a valorii adaugate a companiilor

Fuziunile si achizitiile dintre companii reprezinta una dintre principalele tendinte ale mediului economic post-recesiune, cresterea si dezvoltarea firmelor prin acest tip de tranzactii constituind, in prezent, una dintre modalitatile cele mai raspandite de extindere a intreprinderilor. In ultimii ani, foarte multe companii multinationale au optat pentru acest tip de dezvoltare, printre exemplele recente din domeniul constructiilor aflandu-se cazuri deja celebre precum Lafarge - Holcim, SSAB - Rautaruukki, Saint-Gobain - Sika, HeidelbergCement - Italcementi, Konecranes - Terex etc. Asociate politicilor de crestere externa, fuziunile si achizitiile reprezinta mijloace prin care intreprinderile pun in aplicare strategia de specializare, integrare verticala sau diversificare. Fuziunile si achizitiile au cunoscut un avant important in ultimii ani si au devenit miscari importante in strategia marilor grupuri, dar si a intreprinderilor de talie mai mica, reprezentand adevarate metode de crestere a valorii adaugate a companiilor.
Operatiunile de fuziuni si achizitii reflecta tot mai mult valoarea firmelor si a echipelor manageriale si constituie elemente centrale ale miscarilor strategice ale acestora. Un aspect important care trebuie subliniat este ca aceste procese nu reprezinta strategii in sine, ci sunt numai instrumente utilizate pentru realizarea unei strategii si, cel mai important, pentru a crea valoare. Problematica cresterii si dezvoltarii este o constanta in aria de interes a majoritatii firmelor, deoarece globalizarea si cresterea interdependentelor dintre economii au pus presiune asupra companiilor, in vederea cresterii competitivitatii. Fuziunea poate fi de tipul asimilarii, cum sunt cazurile in care ambele companii se reunesc sub sigla si logo-ul uneia dintre ele, sau de tip "business as usual", caracterizate prin faptul ca fiecare firma isi pastreaza numele si logo-ul. Pe masura ce economia se imbunatateste, numarul de fuziuni este in crestere. Unii manageri folosesc aceste strategii pentru a trimite semnale linistitoare clientilor si angajatilor, in scopul crearii mediului propice pentru dezvoltarea cu succes a afacerii.
 

Din aceeasi categorie

31 Oct 06:15 | EPG: Licitatiile CfD expun riscurile si limitele pietei de energie regenerabila
30 Oct 10:24 | Crosspoint: Dezvoltarea rezidentiala impune constructia de scoli in Bucuresti
30 Oct 10:06 | Colliers: Piata constructiilor reprezinta 8% din PIB si a crescut cu 58% fata de 2019
29 Oct 06:23 | Investitii de peste 10 miliarde euro transforma sistemul energetic al Romaniei
28 Oct 06:08 | Bucuresti pe calea sustenabilitatii: mobilitate, spatii verzi si digitalizare
23 Oct 13:25 | INS: Comenzile noi din industria prelucratoare au scazut cu 28,5% in luna august
23 Oct 11:26 | ANAR a pierdut 90% din alocarea PNRR pentru investitii in apararea de inundatii
20 Oct 18:02 | Raportul ISC privind explozia din Rahova: demolarea partiala - solutia recomandata
20 Oct 13:20 | AICPS recomanda expertizarea tehnica a cladirilor din zona blocului avariat in Rahova
20 Oct 11:54 | INS: Scadere bruta de aproape 25% a volumului lucrarilor de constructii, in august
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA