Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

FUZIUNEA - noua metoda de crestere a valorii adaugate a companiilor

Fuziunile si achizitiile dintre companii reprezinta una dintre principalele tendinte ale mediului economic post-recesiune, cresterea si dezvoltarea firmelor prin acest tip de tranzactii constituind, in prezent, una dintre modalitatile cele mai raspandite de extindere a intreprinderilor. In ultimii ani, foarte multe companii multinationale au optat pentru acest tip de dezvoltare, printre exemplele recente din domeniul constructiilor aflandu-se cazuri deja celebre precum Lafarge - Holcim, SSAB - Rautaruukki, Saint-Gobain - Sika, HeidelbergCement - Italcementi, Konecranes - Terex etc. Asociate politicilor de crestere externa, fuziunile si achizitiile reprezinta mijloace prin care intreprinderile pun in aplicare strategia de specializare, integrare verticala sau diversificare. Fuziunile si achizitiile au cunoscut un avant important in ultimii ani si au devenit miscari importante in strategia marilor grupuri, dar si a intreprinderilor de talie mai mica, reprezentand adevarate metode de crestere a valorii adaugate a companiilor.
Operatiunile de fuziuni si achizitii reflecta tot mai mult valoarea firmelor si a echipelor manageriale si constituie elemente centrale ale miscarilor strategice ale acestora. Un aspect important care trebuie subliniat este ca aceste procese nu reprezinta strategii in sine, ci sunt numai instrumente utilizate pentru realizarea unei strategii si, cel mai important, pentru a crea valoare. Problematica cresterii si dezvoltarii este o constanta in aria de interes a majoritatii firmelor, deoarece globalizarea si cresterea interdependentelor dintre economii au pus presiune asupra companiilor, in vederea cresterii competitivitatii. Fuziunea poate fi de tipul asimilarii, cum sunt cazurile in care ambele companii se reunesc sub sigla si logo-ul uneia dintre ele, sau de tip "business as usual", caracterizate prin faptul ca fiecare firma isi pastreaza numele si logo-ul. Pe masura ce economia se imbunatateste, numarul de fuziuni este in crestere. Unii manageri folosesc aceste strategii pentru a trimite semnale linistitoare clientilor si angajatilor, in scopul crearii mediului propice pentru dezvoltarea cu succes a afacerii.
 

Din aceeasi categorie

09 Dec 12:20 | ASE & Fundatia Deloitte: Puncte forte ale Romaniei in atragerea de investitori straini
09 Dec 10:57 | Stabilizare in piata europeana a constructiilor, potrivit estimarilor EUROCONSTRUCT
09 Dec 10:31 | BCR Leasing a finantat cu peste 210 mil. euro companii din industria constructiilor
09 Dec 10:31 | BEI: Companiile romanesti investesc si se digitalizeaza, dar raman precaute
28 Noi 12:54 | INS: Scadere estimata in productia de constructii pana la inceputul anului 2026
28 Noi 12:53 | Autorizatii de construire: Creștere de 4,1% în primele 10 luni ale anului 2025
27 Noi 12:09 | ING: Estimari prudent optimiste pentru piata autohtona de constructii in 2026 si 2027
24 Noi 14:47 | 70 miliarde euro pentru Romania - estimarea Comisiei Europene pentru 2028-2034
21 Noi 14:44 | MIPE: Tara este un santier, ne apropiem de 50% fonduri PNRR atrase la final de 2025
20 Noi 18:55 | INS: Crestere de peste 9% a volumului lucrarilor de constructii, in primele noua luni
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA