
AZUR SA
Descriere
Producator de lacuri si vopsele.
Prezentare
AZUR SA estimeaza o crestere cu 15% a vanzarilor din acest an
Producatorul de lacuri si vopsele Azur SA - Timisoara a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 128,5 milioane de lei (circa 28,5 milioane de euro), in crestere cu 8% fata de nivelul din 2013. Pentru 2015, conducerea companiei si-a propus o evolutie de 15% a vanzarilor, datorita proiectelor planificate. Azur SA este subsidiara grupului american ICC Industries si, in ultimii patru ani, s-a orientat preponderent spre export, prin intermediul marcilor Qtek si Evrika, vizand mai ales proiecte majore derulate pe plan international.
- Piata de vopsele nu a inregistrat o evolutie pozitiva in 2014. Sectorul de retail a fost marcat de exituri ale unor mari retele, ceea ce indica fragilitatea cererii si un trend negativ pe termen scurt si mediu. O parte din marii producatori au raportat vanzari in crestere cu 2%-3%, dar se pare ca in detrimentul altor competitori sau al importurilor. Piata de constructii a inregistrat scaderi consecutive de 10%-15% fata de perioada anterioara.
- Ce dinamica au avut importurile si exporturile de lacuri si vopsele in 2014?
- Importurile de lacuri si vopsele s-au inscris pe un trend descrescator in ultimii trei ani, cu o rata medie de circa -5%. Productia interna manifesta o crestere medie de 10% pe an si este destinata exportului. Pozitionarea companiei noastre la granita de vest a tarii ne confera un avantaj competitiv pe care l-am fructificat din plin. Evolutia vanzarilor a avut ca prim pas exportul, avand in vedere faptul ca piata locala nu putea oferi oportunitati viabile de crestere.
- Cum influenteaza dinamica importurilor livrarile efective de lacuri si vopsele?
- Importurile au o pondere mica pe piata din Romania, de sub 25% din total, productia interna dominand spectrul cererii. Micii importatori care nu si-au diferentiat oferta, adresandu-se unor segmente de nisa foarte clare, au avut de suferit, fiind atrasi in "razboiul" preturilor, continuu alimentat de cererea aflata in contractie. Produsele premium provenite din import si disponibile in retelele de bricolaj sunt delistate, ca urmare a schimbarii comportamentului de cumparare si orientarii catre sortimente mai ieftine. Exista un risc major generat de "injectia" de produse pe piata si orice vanzare fortata genereaza efecte ireversibile: canalul comercial se poate bloca, iar in cazul furnizorilor, povara unui an dificil se transfera urmatorului an, cu sperante de revenire. Problema pietei locale este, insa, ca trendul negativ dureaza de prea mult timp.
- Ce obiective aveti pentru 2015, in acest context?
- Obiectivele pentru anul 2015 ale Azur SA fac parte dintr-un plan de dezvoltare conceput pe termen lung. Urmeaza investitii semnificative in productie si cercetare, care sa ne asigure un portofoliu competitiv si flexibilitate sporita la solicitarile de pe piata. Suntem adeptii conceptului de parteneriat, iar pentru aceasta ne-am orientat in mod continuu spre constructie si nu spre succese de o zi.
AZUR SA estimates a 15% increase in business this year
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Ianuarie-Februarie 2015)