
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA (CNADNR)
Descriere
Prezentare
CNADNR realizeaza prioritar autostrazile din coridoarele paneuropene - In luna octombrie a.c. se desfasurau lucrari in ritm alert la varianta de ocolire Deva-Orastie (executata in proportie de 70%, ce va fi data in folosinta in luna februarie 2013). De asemenea, pana in luna aprilie 2013 se realizeaza lucrari pentru cele patru sectiuni ale autostrazii Orastie-Sibiu, aflate in diverse stadii de executie, astfel: la primul lot, cu o lungime de 24,1 km (33%), la sectorul al doilea (19,75 km, 43%), tronsonul al III-lea (22 km, 38%) si la ultimul lot (de 16 km) - lucrarile aflandu-se la o cota de 39%. In aceeasi perioada sunt prevazute a fi date in folosinta cele doua tronsoane aferente autostrazii Nadlac-Arad (totalizand 38,8 km, 21%, respectiv 62%) si primele sectiuni dintre Timisoara si Lugoj (9,5 km, 97%) si Lugoj-Deva (27,4 km, 32%). In curand, va fi inaugurata autostrada Arad-Timisoara (32,25 km), aflata in stadiu final de constructie, deschiderea traficului pe ambele cai de rulare fiind programata pentru 17 decembrie. Din ianuarie 2013 va fi operationala in totalitate artera Cernavoda-Medgidia (20,5 km, 85%), in timp ce intre Medgidia si Constanta (pe intreaga lungime de 30,82 km) se va circula incepand cu semestrul al doilea al acestui an. - In prezent, derulam procedurile de achizitie publica pentru proiectarea si executia autostrazilor Lugoj-Deva (loturile 2, 3 si 4) si Timisoara-Lugoj (al doilea lot), toate acestea aflandu-se in etapa de evaluare a ofertelor depuse de antreprenorii participanti la licitatii. De asemenea, in domeniul constructiei de autostrazi, avem in pregatire tronsonul Pitesti-Sibiu, a carui procedura de achizitie a fost anulata in luna octombrie a.c., urmand a fi relansata in curand. - Obiectivele comune ale CNADNR si, evident, ale ministerului de resort pe termen mediu prevad construirea a 1.430 km de autostrada (respectiv Centura Capitalei si tronsoanele Targu Mures - Iasi, Bucuresti - Brasov, Ploiesti - Buzau - Focsani, Focsani - Albita, Sibiu - Pitesti, Sudului si finalizarea A3). De asemenea, avem in vedere reabilitarea si modernizarea a 5.110 km de drumuri nationale, precum si realizarea a 643 km de variante de ocolire pentru 62 de orase din toata tara. Cele mai importante obiective ce vor fi demarate in intervalul urmator sunt reprezentate de constructia variantei de ocolire a municipiului Targu Jiu, elaborarea studiului de prefezabilitate pentru Autostrada Sudului, proiectarea Centrului de Intretinere si Coordonare si a Punctului de Sprijin pe A3, precum si incheierea acordului-cadru pentru proiectul denumit "Lucrari de marcaje rutiere pe reteaua de autostrazi si drumuri nationale din administrare". (articol aparut in Agenda Constructiilor, editia noiembrie/decembrie 2012 ) In conditiile cresterii semnificative a traficului, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a elaborat o strategie de redistribuire a acestuia pe anumite culoare specifice in scopul asigurarii scurtarii distantei de parcurs, cu efecte benefice asupra consumului energetic, a timpului de transport, a fluentei si sigurantei in circulatie. Astfel, in domeniul rutier este vizata directionarea traficului pe coridoarele de transport paneuropene IV si IX, principalele obiective prioritare din cadrul acestui program in 2012 fiind implementarea proiectelor pentru tronsoanele de autostrada aferente celei de-a IV-a axe rutiere.
- Precizati proiectele pentru care au fost deschise licitatii de atribuire.
- Care este strategia CNADNR pe termen mediu?
STIRI & COMUNICATE